به گزارش زیرنویس ازقزوین، سید محمدتقی شاهچراغی روز پنج شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین اظهار داشت: حضور در استان ها و گفتگو با مدیران اجرایی ستادهای انتخابات شروع شده است و در روزهای آینده در سایر استان های کشور هم صورت خواهد پذیرفت افزود: در این سفرها دیدار با نمایندگان ولی فقیه […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، سید محمدتقی شاهچراغی روز پنج شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین اظهار داشت: حضور در استان ها و گفتگو با مدیران اجرایی ستادهای انتخابات شروع شده است و در روزهای آینده در سایر استان های کشور هم صورت خواهد پذیرفت افزود: در این سفرها دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان ها و مسئولان موثر در اجرای چهار مولفه رهبر معظم انقلاب در دستور کار خواهد بود تا شاهد انتخاباتی سالم با شکوه و با مشارکت بالا باشیم.  

شاهچراغی در پاسخ به دغدغه های فرمانداران و بخشداران استان قزوین اضافه کرد: عامل تحول در تمامی جوامع و کشور ایران عنصر انسانی است وگرنه طبیعی است که ساختار اداری با مشکلاتی روبرو باشیم، در همین راستا حجم بالای تحول و پیشرفت در دولت فعلی نشان دهنده اهمیت عنصر انسانی است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نعمات خداوند امانتی در دست انسان ها می باشد، اظهار داشت: به طور قطع مسئولیتی که امروز در اختیار شماست یکی از امانت های خداوند است و باید در این فضا با وفای به عهد و با توجه به اعتقادات‌ و باورهای خود ورود کنید و اثرگذاری داشته باشید.

photo_2023-10-05_14-51-05

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: خیلی از مسائل مردم با تصمیم گیری صحیح برطرف می شود و الزاما همه مشکلات مردم نیازمند بودجه و اعتبار خاصی نیست، به همین دلیل حضور در میدان و تصمیم در صحنه از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی با تشریح برخی از قوانین انتخابات به فرمانداران و بخشداران گفت: فرمانداران و بخشداران باید نسبت به قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند و تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر قانون در انتخابات عملیاتی کنند.

شاهچراغی اضافه کرد: دست اندرکاران انتخابات مجری انتخابات هستند و باید از رای و تصمیم مردم به بهترین شکل ممکن مراقبت و صیانت شود و غیر از این پذیرفته نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی همیشه با سلامت برگزار شده است و از موضع مجری انتخابات با استحکام و قدرت تمام دستورات قانونی را انجام خواهیم داد و خلاف قانون عمل نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه افزایش مشارکت عمومی در انتخابات همه وظیفه داریم، افزود: برای افزایش مشارکت عمومی از اقدامات ابتکاری و توجه جدی به ظرفیت های مردمی در پاسخگویی به شبهات دشمن استفاده کنید و منتظر ابلاغیه و بخشنامه نباشید و نسبت به منطقه و بافت جمعیتی و اقتضائات منطقه ای برنامه های مختلف در نظر گرفته شود.

photo_2023-10-05_14-51-09

استاندار قزوین گفت: رسالت مهم دست اندرکاران انتخابات این است که عدم جانب داری خود را به مردم و کاندیدا اثبات کنند و نباید در معرض جانب داری قرار بگیرند

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنج‌شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در کنار ظرفیت های بی شمار اقتصادی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در موضوعات سیاسی هم جزو استان های مطرح کشور می باشد و تاثیرگذاری این استان در موضوعات کشوری و افرادی که از این استان در موضوعات ملی تاثیرگذار هستند نشان دهنده ظرفیت بالای سیاسی استان قزوین می باشد.

وی افزود: استان قزوین یکی از مناطق نخبه خیز کشور است و پیشینه تاریخی، فضای زیستی و شرایط ژنتیکی استان به گونه ای است که چهره های غیرمشهور ولی نخبه زیادی در این استان زیست و در مراکز ملی حضور و اثرگذاری دارند.

اعلایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار کلمه حق در جهان است طبیعی است که تمامی تحولات آن با حساسیت همراه باشند و بدون شک انتخابات امسال هم مانند تمامی انتخابات دیگر از حساسیت های زیادی برخوردار است.

استاندار قزوین اضافه کرد: انتخابات باید در صحت کامل و در شرایط رقابتی امن و شفاف برگزار شود و این مهم باید با مشارکت بالا، با درایت مردم و نقش آفرینی نهادهای روشن گر و اقناعی جهت بالابردن کیفیت انتخاب ها همراه باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: رسالت مهم دست اندرکاران انتخابات این است که عدم جانب داری خود را به مردم و کاندیدا اثبات کنند و نباید در معرض جانب داری قرار بگیرند، هر کس که مردم به آن اقبال کنند مورد تایید است و منتخبین با آرای مردم انتخاب خواهند شد.

 

منبع خبر: رکنـا