به گزارش زیرنویس از لرستان؛ افشین کردستانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از هنر در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان، برگزاری اینگونه جشنواره‌ها بسیار مهم است. وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های هنری و حضور آنان در جشنواره‌ها، باعث […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ افشین کردستانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از هنر در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان، برگزاری اینگونه جشنواره‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های هنری و حضور آنان در جشنواره‌ها، باعث ایجاد روحیه همگرایی و وحدت می‌شود، افزود: مهم ترین پیام جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی نوای ایثار این است که روحیه ایثار و مقاومت در جامعه ساری و جاری است.

کردستانی با تاکید بر اینکه استان لرستان صبغه طولانی در موسیقی حماسی دارد، گفت: لرستان ظرفیت‌های فراوانی برای تولید آثار حماسی داشته که این برگرفته از فرهنگ دیرینه مردم این استان دارد.

سرپرست گروه سرود طلوع شهرستان خرمشهر، گریزی به افتخارات خوزستانی‌ها در دفاع مقدس مانند حماسه شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر زد و تصریح کرد: خلاء آثار تولیدی موسیقیایی با موضوع دفاع مقدس احساس می‌شود.

این فعال عرصه موسیقی گفت: بایستی با انتشار فراخوان‌ها و برگزاری جشنواره‌های متعدد، کمیت و کیفیت آثار حوزه مقاومت را افزایش داد.

وی با بیان اینکه موافق برگزاری کنسرت‌ها با موسیقی حماسی هستم، ادامه داد: این گونه برنامه‌ها در سطح ملی و بین المللی، تاثیر فراوانی در جذب مخاطب دارد و باعث آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس می‌شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا