به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر جمعه در بازدید از پروژه‌های شهری که همراه با معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و شهردار کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: چند اقدام باید به موازات یکدیگر انجام شود نخست لایروبی بستر رودخانه‌های کرمانشاه که در رودخانه پایین دست رودخانه تنگ کنشت لایروبی در حال اجرا است و برای […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر جمعه در بازدید از پروژه‌های شهری که همراه با معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و شهردار کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: چند اقدام باید به موازات یکدیگر انجام شود نخست لایروبی بستر رودخانه‌های کرمانشاه که در رودخانه پایین دست رودخانه تنگ کنشت لایروبی در حال اجرا است و برای بارش‌های نیمه دوم سال آماده‌سازی می‌شود و لایروبی رودخانه قره سو هم تقسیم بندی شده و در حال انجام است.

وی افزود: بین ٢ پل کمربندهای شرقی و غربی را شهرداری کرمانشاه مشغول فعالیت است و در ٢ طرف پل آب منطقه‌ای فعالیت می‌کند و قسمتی هم چون از بستر رودخانه لوله آب و لوله گاز عبور کرده ٢ شرکت در حال فعالیت هستند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با پایان تقاطع غیرهمسطح سپاه فعالیت ساخت و ساز بر روی تعریض پل کمربندی غربی متمرکز شده است امید است با این اقدامات ٢ گره ترافیکی شهر کرمانشاه در پل روگذر کمربندی شرقی و شرقی رفع شود.

صحرایی خطاب به همشهریان عنوان کرد: امنیت پایدار زندگی شهری ما به همکاری جمعی ما وابسته است لذا نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهر کرمانشاه است، شهرداری کرمانشاه موظف شد نخاله‌ها را جمع‌آوری کند اما مراقبت و جدیت همشهریان در نگهداری رودخانه‌ها و پاکسازی بستر رودخانه کمک بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات کرمانشاه در حاشیه رودخانه‌ها ریختن نخاله‌های ساختمانی است همشهریانی که درگیر ساخت و ساز هستند و نخاله را در بستر رودخانه تخلیه می‌کنند باید در نظر داشته باشند که زمینه ساز مشکل برای شهر کرمانشاه و مردم هستند لذا امید است با همکاری همشهریان و پیگیری دستگاه‌های مسئول خاکبرداری و لایروبی انجام و روند ساخت پل قره سو تسریع شود که همکاری جمعی را می‌طلبد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ١٩ چشمه فاضلاب به رودخانه قره سو وارد می‌شود، عنوان کرد: در این راستا جلساتی داشتیم و مصوباتی در این مسیر شکل گرفته که گام به گام ریزش فاضلاب به رودخانه قره سو قطع می‌شود و به موازات ساخت مراحل بعدی تقویت تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه است.

صحرایی گفت: این اقدامات باید کنار هم دیده شود و به موازات اینکه تصفیه خانه در حال احداث است و مراحل بعدی آن را دنبال می‌کنیم مراقبت از عدم تخلیه فاضلاب هم تأکید بیشتری لازم دارد و با مقدمه سازی در گام‌های بعدی این موارد وارد پیگیری قضائی می‌شود.

وی تأکید کرد: اکنون برخی مجموعه‌هایی که فاضلابشان به قره سو ریخته می‌شود فرصت لازم را دارند که این را ساماندهی کنند لذا زمانی که این فرصت‌ها تمام شود باید وارد مراحل قضائی شویم که این رودخانه زیبا از وضعیت نابسامان کنونی خارج شود.

منبع: مـهر