زلاتان به رونالدو، نیمار، بنزما و دیگر ستاره‌ها طعنه زد؛ برخی از بازیکنان نیاز به کسب درآمد داشتند  باید به خاطر استعدادتان در یادها بمانید نه درآمدتان!
زلاتان به رونالدو، نیمار، بنزما و دیگر ستاره‌ها طعنه زد؛ برخی از بازیکنان نیاز به کسب درآمد داشتند  باید به خاطر استعدادتان در یادها بمانید نه درآمدتان!

زلاتان ایبراهیموویچ که در ماه ژوئن از فوتبال بازنشسته شد در مصاحبه با پیرز مورگان از بازیکنانی که به عربستان پیوسته‌اند انتقاد می‌کن

 

زلاتان ایبراهیموویچ بازیکنانی را که تابستان گذشته به لیگ حرفه‌ای عربستان پیوسته‌اند را مورد انتقاد قرار داده و انگیزه‌های پشت سر انتقال آنها به این کشور خلیج فارس را زیر سوال برده است. انتقال کریستیانو رونالدو به النصر در ژانویه گذشته کاتالیزوری بود که تعدادی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال را با قراردادهای بزرگ در ماه‌های اخیر به لیگ عربستان بکشاند، از جمله نیمار، سادیو مانه و انگولو کانته.

ایبراهیموویچ فاش کرد که در پایان دوران حرفه‌ای خود از عربستان سعودی و چین پیشنهاداتی داشت اما به دلیل میراث فوتبال همه این پیشنهادها را رد کرد. این بازیکن سوئدی بزرگ که در ماه ژوئن بازنشسته شد در برنامه بدون سانسور پیرز مورگان گفت: «از چین هم پیشنهاد داشتم. از عربستان هم پیشنهاد داشتم، اما قضیه این است که به دنبال چه هستید؟ چه اهدافی دارید؟ قبل از شروع گفتم، برخی از بازیکنان باید دوران حرفه‌ای خود را در صحنه‌های بزرگ به پایان برسانند، زیرا این هدف والای کار شماست.

شما باید به خاطر استعدادتان در یادها بمانید، نه به خاطر درآمدی که داشتید. چیزی که ما هر روز برای آن تمرین می‌کنیم، چیزی که برای آن شناخته می‌شویم استعداد ماست و این همان چیزی است که می‌خواهیم به خاطرش در یادها بمانیم. بنابراین فکر می‌کنم بازیکنان خاصی که به سطح خاصی می‌رسند، باید در صحنه خاص و بزرگی متوقف شوند.»

زلاتان اضافه کرد که درک می‌کند چرا بازیکنانی که از موفقیت مالی کمتری در دوران حرفه‌ای خود برخوردار بوده‌اند، از انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان استقبال می‌کنند. «برخی از بازیکنان به شرایطی نیاز داشتند که بتوانند درآمد زیادی کسب کنند، زیرا به اندازه کافی درآمد نداشتند.»

به گزارش زیرنویس، تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی نزدیک به ۱ میلیارد دلار برای بازیکنان هزینه کردند، و چهار تیم بزرگ عربستان اکنون متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور هستند.

منبع: خبـر ورزشی