به گزارش زیرنویس به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده «میگ ۳۱» یک جنگنده آمریکایی «پوسایدون» را بر فراز دریای نروژ که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بود، رهگیری و آن را به عقب برگرداند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۶ اکتبر ۲۰۲۳ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده «میگ ۳۱» یک جنگنده آمریکایی «پوسایدون» را بر فراز دریای نروژ که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بود، رهگیری و آن را به عقب برگرداند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۶ اکتبر ۲۰۲۳ یک هدف هوایی بر فراز دریای نروژ در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه رصد شد. برای شناسایی هدف و جلوگیری از نقض حریم هوایی فدراسیون روسیه، یک جنگنده میگ ۳۱ متعلق به پدافند هوایی ناوگان شمال به پرواز درآمد و هدف هوایی را که یک هواپیمای گشتی نیروی دریایی آمریکا از نوع «پوسایدون» بود، شناسایی کرد.

در این بیانیه آمده است که با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیمای جنگی خارجی بدون هیچ گونه تجاوز به مرزهای هوایی روسیه از مرزها دور شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تأیید شد که پرواز جنگنده روسی مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی بر فراز آب‌های بی طرف و بدون نزدیک شدن خطرناک به هواپیمای خارجی انجام شده است.

منبع: مـهر