به گزارش زیرنویس به نقل از مهر،مسعود مشایخی گفت: طرح نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند از سال ۸۴ تاکنون در حال اجرا است. مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، […]

- جزئیات خدمات سطح اول پزشک خانواده روستاییان

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر،مسعود مشایخی گفت: طرح نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند از سال ۸۴ تاکنون در حال اجرا است.

مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به بسته خدمات سطح اول ارائه شده در روستا افزود: این خدمات شامل ارائه ۱۰۷۹ قلم دارو قابل تجویز توسط پزشک عمومی، ارائه ۵۶ قلم آزمایش که برخی از این آزمایشات برای ۳ گروه هدف مادران باردار، جمعیت بالای ۳۰ سال و نوزادان به صورت رایگان ارائه می‌گردد.

مشایخی گفت: همچنین ارائه ۱۷ قلم خدمت دهان و دندان که تمامی این خدمات برای ۳ گروه هدف مادران باردار، زنان شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال به صورت رایگان است.

وی ادامه داد: ارائه تمامی گرافی‌های ساده بدون ماده حاجب و یک نوبت سونوگرافی بارداری رایگان، ارائه ۸ قلم داروی مکمل به صورت رایگان، ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار، بیماران دیابتی و پرفشاری خون به صورت رایگان، ارائه خدمات سطح اول از طریق ۴۲۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی توسط ۷۳۵۰ پزشک، ۵۸۰۰ ماما و ۱۹۵۰ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان از خدمات سطح اول روستایی است.

منبع: سلامت نیـوز