یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ما نداشتن استراتژی از سوی مدیران است. در دنیای فوتبال سبک‌های مختلفی وجود دارد و کشورها وقتی می‌خواهند مربی استخدام کنند، اول باید ریشه فرهنگ و سبک کشور خود را بشناسند. چرا؟ یک مربی برای موفقیت به ابزار نیاز دارد و ابزار او بازیکنان هستند. اگر برای بازیکنانی که میل […]

- مربیان اسپانیایی در فوتبال ایران جواب دادند

یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ما نداشتن استراتژی از سوی مدیران است. در دنیای فوتبال سبک‌های مختلفی وجود دارد و کشورها وقتی می‌خواهند مربی استخدام کنند، اول باید ریشه فرهنگ و سبک کشور خود را بشناسند. چرا؟ یک مربی برای موفقیت به ابزار نیاز دارد و ابزار او بازیکنان هستند. اگر برای بازیکنانی که میل به بازی تهاجمی و تکنیکی دارند مربی دفاعی بیاورید، نتیجه ناکامی و شکست خواهد بود.

نگاه کنید به کشورهایی که مربی از برزیل می‌آورند، آنها که به مربیان آلمانی روی خوش نشان می‌دهند و آنها که این حقیقت را نادیده می گیرند. این وسط مربیانی از مکتب یوگسلاوی سابق هم هستند که قابلیت انطباق با سبک‌های مختلف را دارند اما وسط آنها هم پیدا کردن مهره موفق کار آسانی نیست. فوتبال کشور ما همیشه تجربه کرده و از تجربیاتش درس نمی‌گیرد! حتی تجربه‌هایی که موفق بودند اما این بار فولاد با دیدن نتایج پاکو خمس در تراکتور سراغ یک هم‌وطن او رفت.

فولاد قبلا مربیان پرتغالی خوبی استخدام کرده بود که باعث شد پای مربیان این کشور به فوتبال ما باز شود. آنها مربی کروات و صرب را نیز امتحان کردند و این بار به دنبال مربی اسپانیایی رفتند. پاکو خمس اولین مربی اسپانیایی لیگ برتر ما بود و حالا خوان ایگناسیو مارتینز نفر دوم… خمس پارسال و امسال تراکتور را ساخت و این هفته در ادامه پیروزی‌های متوالی با ۴ گل برد و به صدر جدول رفت اما در همین هفته، هموطن تازه وارد او کار بزرگتری انجام داد.

فولاد هر چهاربازی اول را باخته و بدون امتیاز در انتهای جدول قرار داشت. یک تیم بحران زده و چند دسته با ده ها مشکل حاشیه‌ای را تحویل مرد تازه وارد دادند که قبلاً حتی به ایران هم نیامده بود. اما همین تیم در فرصت تعطیلی لیگ چنان سر و سامان یافت که هوادار را در تهران برد، اولین پیروزی اولین امتیازات در فصل بیست و سوم و امید به آینده بهتر…

منبع: خبـر ورزشی