پسری ۱۹ ساله که برادر دوستش را کشته مدعی است در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.   پسر جوانی که در یک درگیری برادر دوستش را کشته، مدعی است برای جلوگیری از تعرض مرتکب قتل شده است.    متهم که پسری ۱۹ ساله است دقایقی بعد از ارتکاب قتل بازداشت شد. او مقتول […]

 پسری ۱۹ ساله که برادر دوستش را کشته مدعی است در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

 

پسر جوانی که در یک درگیری برادر دوستش را کشته، مدعی است برای جلوگیری از تعرض مرتکب قتل شده است.

 

 متهم که پسری ۱۹ ساله است دقایقی بعد از ارتکاب قتل بازداشت شد. او مقتول را در زیرزمین خانه به قتل رسانده بود.

 

هرچند از همان لحظات اول مشخص بود جوان زخمی به نام کیارش جانش را از دست داده اما همسایه‌ها او را به بیمارستان رساندند و پزشکان گفتند شدت خونریزی به حدی بوده که کیارش درجا فوت شده است. به این ترتیب متهم به نام میثم بازداشت شد. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و مدعی شد در دفاع از خودش این کار را کرده است.

 

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه ۱۰ پای میز محاکمه رفت. در جلسه محاکمه، ابتدا اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس متهم در جایگاه قرار گرفت.

 

پسر ۱۹ ساله گفت: من با برادر کیارش دوست بودم. سال‌ها بود که کیان را می‌شناختم و رفاقت نزدیکی با هم داشتیم. روز حادثه در خیابان کیارش را دیدم و به او سلام کردم. وقتی جواب داد متوجه شدم حال درستی ندارد. به نظرم رسید مشروب خورده و خیلی مست است. تعارف کرد که به خانه‌اش بروم قبول نکردم؛ اما بعد قبول کردم همراهی‌اش کنم چون فکر کردم خیلی مست است و ممکن است به کمک نیاز داشته باشد. وقتی وارد خانه شدیم در را به رویم بست و مرا کشان‌کشان به سمت زیرزمین برد. می‌خواست با من رابطه برقرار کند. هیچ راه فراری نداشتم، یک ضربه چاقو زدم که بتوانم از دستش فرار کنم اما ضربه کاری بود و باعث مرگ او شد.

 

متهم در پاسخ به این سوال که چرا همراه خودش چاقو داشته گفت: من چاقویی همراه خودم نداشتم. چاقو مال کیارش بود. او من را با چاقو تهدید کرد. من هم هلش دادم. وقتی زمین افتاد چاقو را از دستش گرفتم و ضربه‌ای به او زدم. قصدم کشتن او نبود، در آن لحظه نتوانستم درست تصمیم بگیرم و بدون کشتن کیارش خودم را خلاص کنم.

 

بعد از گفته‌های متهم، وکیل مدافع او نیز در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. در پایان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

+