همه در انتظار تصمیم قلعه نویی
همه در انتظار تصمیم قلعه نویی

انتظار می رود لیست جدید قلعه نویی برای اردوی اردن به مراتب کم ایرادتر از لیست های قبلی این مربی باشد.

 

قرار است بعد از بازی پرسپولیس و گل‌گهر امیر قلعه‌نویی لیست تیم ملی را برای حضور در تورنمنت چهارجانبه اردن اعلام کند. انتظار می‌رود این لیست جدید کم‌ایرادترین لیست قلعه‌نویی در تمام مدت حضورش در تیم ملی باشد. صرف نظر از تجربه بالای این مربی و شناختش از بازیکنان، باید گفت امیر در این مدت کاملاً متوجه شده که چه بازیکنانی به قول معروف «بازیکن ملی» هستند و چه کسانی فقط در باشگاه‌ها خوب بازی می‌کنند. او در واقع روی نیمکت تیم ملی دوران آزمون و خطا را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود امروز بهترین و کم‌ایرادترین لیست را ارائه کند.

البته بحث سلیقه و نگاه هر مربی جای خود دارد و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت اما چه در دوره کی‌روش و اسکوچیچ و چه در دوره قلعه‌نویی بعضاً بازیکنانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند که همه را متعجب کرده‌اند و کارشناسان منصف هرگز نتوانستند دلیل حضور این بازیکنان را متوجه شوند.

به گزارش زیرنویس, پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس باز هم بیشترین سهمیه را در تیم ملی داشته و البته سپاهان هم می‌تواند ۴ نفر را داشته باشد. از استقلال حدس و گمان‌ها روی ۳ نفر است و طبعاً تراکتور هم سهمیه‌هایی خواهد داشت. چون دوباره روزهای فیفا را در پیش داریم لژیونرها هم هستند و باید دید سردار آزمون که معمولاً برای بازی‌های دوستانه نمی‌آید، این‌بار افتخار حضور در تیم ملی را می‌دهد یا نه؟ تیم ایران در اردن ۲ بازی دوستانه خواهد داشت که اولین بازی با میزبان است.

بعد از نمایش مفتضحانه تیم امید در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی و ناامیدی مطلق از این تیم، حالا همه نگاه‌ها به تیم ملی و البته سه تیم باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست تا به نوعی از ته‌مانده اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند. کار قلعه‌نویی هم به همین دلیل حساس و سخت است. او باید بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها را به اردو دعوت کند نه کسانی که فقط اسم و رسم دارند و اصلاً در لیگ بازی نمی‌کنند.

یک بازیکن اول باید رضایت مربی باشگاهی‌اش را جلب کند و سپس به تیم ملی دعوت شود. این یک قاعده کلی است و ربطی هم به سلیقه سرمربی و سبک بازی او ندارد. به طور مثال وقتی امیر سرلک را دعوت کرد ما به سلیقه او احترام گذاشتیم اما منتظریم تا لیست جدید او کم‌ایرادتر از همیشه باشد.

منبع: خبـر ورزشی