مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود. پیش‌بینی ثبات بازار سرمایه تا پایان سال وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بورس تا پایان سال، گفت: نمی‌توانیم در خصوص وضعیت بورس […]

سهام عدالت متوفیان, سود سهام عدالت - خبر جدید از سود سهام عدالت/ ثبات بازار سرمایه تا پایان سال

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

پیش‌بینی ثبات بازار سرمایه تا پایان سال

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بورس تا پایان سال، گفت: نمی‌توانیم در خصوص وضعیت بورس شرایطی را اعلام کنیم چرا که عوامل مختلفی دخیل هستند اما با توجه به عوامل بنیادین، سود و … به نظر می‌رسد که شرایط با ثباتی را شاهد هستیم و اتفاق منفی به نظر نمی‌رسد رخ دهد.

تلاش برای جایگزینی بازار توافقی با بازار پایه

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی در خصوص بازار توافقی، تصریح کرد: بازار توافقی را برای اصلاح وضعیت پایه ایجاد کردیم. دوره‌های مختلفی در صعود و فرود بازار داشتیم اما سرمایه‌گذاران بدون توجه به شرایط شرکت‌های پایه معامله انجام می‌دادند. این شرکت‌ها معمولا اخراجی هستند و تداوم فعالیت آنها جای سوال است.

زمان انتقال قهری سهام عدالت متوفیان مشخص شد | یک توصیه جدی به وراث

وی با تاکید بر اینکه شرایط ورود شرکت‌ها در بازار توافقی سخت‌تر از بازار پایه است اما پس آن با شرایطی مانند تعیین دامنه نوسان آزاد و حجم مبنا براساس توافق کارگزاران معاملات تسهیل می‌شود، افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این شرکت‌ها به بازار بالاتر منتقل شوند.

عشقی در پایان گفت: اگر این شرکت‌ها امکان پذیرش ندارند صلاح بر این است که معاملات در همین بازار ادامه پیدا کند و دیگر پذیرش شرکت جدید در بازار پایه را شاهد نخواهیم بود.(تسنیم)

سود سهام عدالت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود؟

چندی پیش احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت گفت: صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده و اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تاخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد.

منبع: خبـرآنلاین