مساحتی نزدیک به دو برابر غزه از اراضی اشغالی در کنترل مقاومت بود
مساحتی نزدیک به دو برابر غزه از اراضی اشغالی در کنترل مقاومت بود

منابع فلسطینی با ارایه نقشه‌ای مناطقی که طی نبرد امروز به کنترل نیروهای مقاومت درآمده بود را به نمایش گذاشتند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از قدس الاخباریه، مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» توانست در مقاطعی مساحتی از اراضی اشغالی به وسعت دو برابر نوار غزه را به کنترل خود دربیاورد.

این در حالی است که منابع خبری از تداوم درگیری در برخی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر می‌دهند. منابع عبری اعلام کردند که برخی مبارزان حماس با پوشیدن لباس‌های نظامیان صهیونیست همچنان در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه حضور دارند.

گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در دومین بیانیه خود اعلام کرد: نیروهای ما حمله خود را به برخی اهداف دشمن خارج از محیط پیرامونی نوار غزه از جمله «اوفاکیم»، «نتیفوت» و «مشمار هنیگف» گسترش دادند و در حال حاضر در «بئیری» و «سدیروت» به شدت با اشغالگران درگیر هستند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که گستره درگیری‌ها به قدس و نواحی پیرامونی آن نیز رسیده و فلسطینیان در وادی الجوز، شهرک بیت اجزا و حومه ایست بازرسی الجیب با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

بر اثر اقدام شجاعانه مبارزان مقاومت و اجرای عملیات طوفان الاقصی بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و بیش از ۱۱۰۰ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند که حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که تا این لحظه ۱۶۳ اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.

همچنین از ظهر امروز شنبه تاکنون در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۸ فلسطینی شهید و ۱۶۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ظهر امروز تاکنون چندین بار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد.

منبع: مـهر