به گزارش زیرنویس، کاظمی قمی در صفحه رسمی خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران از اعضای فرمت مسکو درخواست دارد، نظر به لزوم فعالساطی کارکرد کمیته تماس منطقه‌ای و با توجه به فوریت انتقال کمک‌های انسان دوستانه به مردم ولایت هرات نسبت به هدایت کمک‌های خود از طریق امکانات مرزی نزدیک در مرزهای خراسان رضوی و […]

به گزارش زیرنویس، کاظمی قمی در صفحه رسمی خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران از اعضای فرمت مسکو درخواست دارد، نظر به لزوم فعالساطی کارکرد کمیته تماس منطقه‌ای و با توجه به فوریت انتقال کمک‌های انسان دوستانه به مردم ولایت هرات نسبت به هدایت کمک‌های خود از طریق امکانات مرزی نزدیک در مرزهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی مشارکت کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد شنبه ۱۵ مهر ماه مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه اطراف شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان و عمق این زمین لرزه ۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

تا کنون خبری از تلفات یا خسارات احتمالی منتشر نشده است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در بخش هایی از ایران، ترکمنستان و ازبکستان هم کاملا احساس شد.

نشست فرمت مسکو با حضور نمایندگان روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین، هند، ایران و پاکستان برگزار می‌شود و سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز به دعوت روسیه در آن حضور دارد.

از زمان روی کار آمدن طالبان تاکنون چندین بار نشست‌های فرمت مسکو به ابتکار روسیه و با هدف بررسی مسائل افغانستان برگزار شده است.

 

منبع خبر: رکنـا