امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امارات شهر لندن پایتخت انگلیس حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر برگزار خواهد شد. آرسنال و منچسترسیتی که دو مدعی قهرمانی فصل قبل بودند در این مسابقه مهم به مصاف هم خواهند رفت. آرسنال؛ شلیک اول توپچی‌ها درخشش آرسنال در فصل گذشته جرقه نبود و میکل آرتتا سرانجام موفق […]

- آرسنال – منچسترسیتی؛ هنرت را رو کن!/ پپ باز هم دستیارش را می‌برد؟

امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امارات شهر لندن پایتخت انگلیس حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر برگزار خواهد شد. آرسنال و منچسترسیتی که دو مدعی قهرمانی فصل قبل بودند در این مسابقه مهم به مصاف هم خواهند رفت.

آرسنال؛ شلیک اول توپچی‌ها

درخشش آرسنال در فصل گذشته جرقه نبود و میکل آرتتا سرانجام موفق شده تیمی باثبات و قدرتمند برای توپچی‌ها بسازد. دستیار سابق پپ گواردیولا حالا بزرگ‌ترین رقیب او در راه کسب جام است و می‌خواهد همین‌جا باز هم صدر جدول را از سیتیزن‌ها بگیرد. اگرچه آرسنال راه طولانی در پیش دارد و فصل قبل هم تا اواخر فصل خوب پیش آمد، اما شاید صدرنشینی بتواند از لحاظ روانی آن‌ها را آماده ادامه رقابت کند. این مسئله را نباید فراموش کرد که در لیگ برتر، آرسنال مقابل سیتی بازنده همیشگی بوده و فصل قبل هم اگر بازی‌های رودررو را نمی‌باختند، قهرمان می‌شدند. بیان همین مسئله نشان می‌دهد که چقدر بازی امروز می‌تواند برای هردو تیم مهم باشد.

منچسترسیتی؛ رقبا را از میدان به در کن

شکست مقابل ولورهمپتون نگران‌کننده بود و نشان داد سیتی این فصل بی‌رقیب و یکه‌تاز نخواهد بود. آبی‌آسمانی‌های شهر لندن جام‌اتحادیه را هم با شکست مقابل نیوکاسل از دست دادند و پپ گواردیولا می‌داند قرار نیست فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ همه جام‌ها را در کنند. همانطور که قبل از حذف از جام‌اتحادیه هم خودش چنین هشداری به شاگردانش داده بود. حالا سیتی که از اول فصل کمی هم بدشانس بوده و مصدوم و محرومانی مهم مثل کوین دی‌بروینه و رودری داشته، باید مقابل بزرگ‌ترین رقیب فصل پیش به میدان برود. البته که تنها رقیب سیتیزن‌ها در راه کسب جام آرسنال نخواهد بود و فعلاً تاتنهام و لیورپول هم خوش پیش آمده‌اند. رقبای زیادی هستند که سیتی باید از میدان به در کند.

آخرین بازی
ششم آگوست ۲۰۲۳ در دیدار جام خیریه یا همان سوپرجام انگلیس، آرسنال مقابل منچسترسیتی در ضربات‌پنالتی ۴-۱ پیروز و قهرمان شد. در وقت‌های معمول دو تیم به تساوی ۱-۱ رسیده بودند که گل آرسنال را تروسار و گل سیتی را پالمر به ثمر رساندند.

آمار بازی
۵۲) در ۵۲ مصاف لیگ برتری بین آرسنال و منچسترسیتی، توپچی‌ها ۲۳ برد و سیتیزن‌ها ۱۹ برد کسب کرده‌اند و ۱۰ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۲) آرسنال در ۶ فصل گذشته مقابل منچسترسیتی بازنده مطلق بوده است. سیتی موفق شده ۱۲ بازی متوالی را ببرد؛ یعنی در ۶ فصل این تیم مقابل حریف لندنی دبل کرده.
۷) آخرین برد لیگ برتری آرسنال مقابل سیتی ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵ ثبت شد و پس از آن در ۱۵ بازی متوالی سیتی به آرسنال نباخته است. در واقع ۷ سال و ۹ ماه و چند روز است که آرسنال در لیگ برتر سیتی را نبرده.
۰) با شکست سیتی مقابل ولورهمپتون، تیم پپ از بین تیم‌های بدون شکست لیگ برتر انگلیس بیرون رفت. آرسنال و تاتنهام، تیم‌های شمال لندنی تنها تیم‌هایی هستند که در پایان هفته هفتم باختی نداشته‌اند.
۱۲) دیدار آرسنال – منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها ۱۲ سال است که بدون گل تمام نشده. بعد از آخرین تساوی بدون گل که در ژانویه ۲۰۱۱ ثبت شد، در ۳۲ بازی متوالی این بازی دستکم یک گل داشته است.
۱۰) پپ گواردیولا در ۱۰ مصاف با دستیار سابقش میکل آرتتا ۸ برد داشته و ۲ بازی را باخته است. باخت آخر در دیدار جام‌خیریه یک جام را از پپ گرفت.

مصدومان و محرومان
یورین تیمبر مصدومی‌ست که طولانی‌مدت از ترکیب آرسنال دور خواهد بود. گابریل مارتینلی و بوکایو ساکا هم مشخص نیست به این بازی حساس برسند. کوین دی‌بروینه هم ابتدای فصل مصدوم شد و سیتیزن‌ها کاپیتان‌شان را از دست دادند. رودری هم به‌دلیل کارت قرمزی که در دیدار … گرفت ۳ بازی محروم است و در این بازی بزرگ غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، ویرا، ژسوس، تروسار و انکتیا
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، آکانجی، دیاس، گواردیول، فیلیپس، کواچیچ، فودن، آلوارس، دوکو و هالند

منبع: خبـر ورزشی