دیوید سیمن، اسطوره آرسنال و انگلیس، رونالدوی اوریجینال را به عنوان ترسناک‌ترین بازیکنی که تا به حال با آن روبه‌رو شده معرفی کرده است. سیمن که بین یورو ۱۹۹۶ و جام جهانی ۲۰۰۲ دروازه‌بان اول انگلیس بود، با برخی از بهترین مهاجمان آن دوران روبه‌رو شد. او هر روز در تمرینات به مصاف تیری آنریِ […]

دیوید سیمن، اسطوره آرسنال و انگلیس، رونالدوی اوریجینال را به عنوان ترسناک‌ترین بازیکنی که تا به حال با آن روبه‌رو شده معرفی کرده است. سیمن که بین یورو ۱۹۹۶ و جام جهانی ۲۰۰۲ دروازه‌بان اول انگلیس بود، با برخی از بهترین مهاجمان آن دوران روبه‌رو شد. او هر روز در تمرینات به مصاف تیری آنریِ افسانه‌ای می‌رفت، اما اصرار دارد که رونالدو لوئیس نازاریو د لیما، یا پدیده، یک سر و گردن بالاتر از بقیه است.

این دروازه‌بان دو بار مقابل رونالدو قرار گرفت؛ اول در تورنمنت فرانسه ۱۹۹۷ و بار دیگر در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۰۲. سیمن در هر دو مسابقه قهرمانانه جلوی گلزنی بازیکن برزیلی را گرفت اگرچه سلسائو هر دو بار پیروز شد. رویارویی با برزیل در سال ۲۰۰۲ خاطرات متفاوتی را به ذهن سیمن می‌آورد، اما عملکرد خوب او پس از گلزنی رونالدینیو از طریق ضربه ایستگاهی به سرعت فراموش شد. با این حال، او همچنان رونالدو را به دلیل وسعت گلزنی فوق‌العاده و توانایی عجیبش در غافلگیر کردن دروازه‌بان‌ها، ویرانگرترین حریف می‌داند.

سیمن در آستانه روز جهانی قلب به عنوان سفیر بنیاد قلب بریتانیا گفت: «رونالدو در آن زمان بهترین بود. بدیهی است که بازیکنان کارهای مختلفی انجام می‌دهند. او با نوک پا گل می‌زد. وقتی بازیکنان می‌دانند که قرار است چه کار کنند واقعا تاثیرگذار می‌شوند. برای اینکه اصلا نمی‌بینید که حرکتی برای آماده شدن برای شوت زدن انجام بدهد. او همیشه همین کار را می‌کرد و این کار را از بین تمام کسانی که دیدم قوی‌تر انجام می‌داد. حتی در آن بازی مقابل برزیل بازی خوبی داشتم. من چند موقعیت تک به تک با او داشتم و مهارش کردم، اما فقط به خاطر همان یک لحظه در بازی، کسی اینها را به یاد نمی‌آورد. او بهترین بود. مردم همیشه از من می‌پرسند بهترین مهاجمی که مقابلش بازی کردی چه کسی بود و من همیشه می‌گویم رونالدو. او واقعاً خوب و حیله‌گر بود. واقعاً نمی‌شد فهمید که قرار است چه کار کند، یا چه زمانی قرار است شوت بزند، و همیشه این احتمال وجود داشت که شما را نیز دریبل بزند. او همه چیز داشت. بنابراین در مقابل او باید کاملا هوشیار بود تا بتوان حرکت بعدی او را پیش‌بینی کرد.»

رونالدو خطرناک‌ترین مهاجم دنیاست؛ نمی‌توانید حرکت بعدی او را بفهمید/ او با تکنیک خاصش همه را گول می‌زند!

رونالدو در دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک مهاجم برق‌آسا، ظریف و خونسرد وارد صحنه شد و قادر بود با یک حرکت مدافعان و دروازه‌بان‌ها را تحقیر کند. او در جام‌جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ نقش اصلی را ایفا کرد و هشت بار گلزنی کرد و پنجمین عنوان قهرمانی را برای کشورش در دومین حضورش به دست آورد. علیرغم تحمل دو مصدومیت متوالی رباط صلیبی که او را برای بیش از سه سال از میادین دور نگه داشت، او همچنان از حرفه‌ای لذت می‌برد که دیگران فقط می‌توانستند رویایش را داشته باشند. او در تیم‌های کروزیرو، آیندهوون، بارسلونا، اینتر، رئال‌مادرید، میلان، کورینتیانس و برزیل ۴۱۴ گل به ثمر رساند و دو توپ طلا را در این راه به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی