قصد تکرار مکررات نداریم. روند صدور احکام در نهادهای بین‌المللی همچون فیفا را قبلاً توضیح داده‌ایم اما صحبت‌های اخیر «ویندزور جان» دبیرکل AFC نکته‌های پنهان و بسیار مهمی هم دارد. به حرف‌های او دقت کنید: * کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی درباره توافق دو باشگاه برای تکرار بازی ندارد. *عجله‌ای برای اعلام حکم نهایی درباره […]

- الاتحاد بدون چراغ سبز ۳-۰ پایش را از اصفهان بیرون نمی‌گذاشت!/ تکرار این مسابقه ممکن نیست!

قصد تکرار مکررات نداریم. روند صدور احکام در نهادهای بین‌المللی همچون فیفا را قبلاً توضیح داده‌ایم اما صحبت‌های اخیر «ویندزور جان» دبیرکل AFC نکته‌های پنهان و بسیار مهمی هم دارد. به حرف‌های او دقت کنید:

* کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی درباره توافق دو باشگاه برای تکرار بازی ندارد.

*عجله‌ای برای اعلام حکم نهایی درباره این بازی نداریم.

این قسمت عجله‌ای برای صدور حکم نداریم که همان نوشته قبلی ماست اما نکته مهم در بخش اول حرف‌های اوست. در اساسنامه فیفا و AFC و همه فدراسیون‌های زیر مجموعه اصل اول این است که این نهاد، یک نهاد عمومی غیرانتفاعی و مستقل از دولت‌هاست.

با همین چماق برخی در کشور خودمان هر کاری می‌خواهند می‌کنند و اجازه دخالت در فدراسیون فوتبال را نمی‌دهند!

حالا دبیرکل AFC بلافاصله بعد از اظهارات مقامات رسمی کشور ما و عربستان چنین حرفی زده که به نوعی کاملاً محترمانه آنها را از دخالت در این پرونده برحذر می‌دارد.

قبلاً شنیده بودیم که صحبت از برگزاری مجدد این بازی می‌شود. آن‌هایی که فوتبال را می‌شناسند و قوانین را می‌دانند مطمئن بودند که این اتفاق نوبرانه که هر چند دهه یک بار می‌افتد، شامل حال این بازی نمی‌شود.

در هزاره سوم AFC  فقط بازی پلی آف جام جهانی ۲۰۰۶ را تکرار کرد، اولین و آخرین مورد! در این پرونده هم مدیران الاتحاد اگر چراغ سبز AFC برای برنده شدن سه بر صفر را دریافت نمی‌کردند، محال بود پایشان را از اصفهان بیرون بگذارند!

منبع: خبـر ورزشی