به گزارش زیرنویس از لرستان؛ احمدرضا دالوند در کمیته ایمنی راه‌های استان اظهار کرد:  مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای بی‌توجهی به قوانین، سرعت بالا و خواب آلودگی است.  وی در ادامه بر لزوم افزایش حضور فیزیکی گشت‌های پلیس راه تاکید کرد و افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز، نصب نیوجرسی، افزایش دوربین‌های کنترل سرعت، نصب تابلوهای vms در […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ احمدرضا دالوند در کمیته ایمنی راه‌های استان اظهار کرد:  مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای بی‌توجهی به قوانین، سرعت بالا و خواب آلودگی است. 

وی در ادامه بر لزوم افزایش حضور فیزیکی گشت‌های پلیس راه تاکید کرد و افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز، نصب نیوجرسی، افزایش دوربین‌های کنترل سرعت، نصب تابلوهای vms در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۴۸ درصد فوتی‌ها در سر صحنه تصادفات جاده‌ای و ۵۲ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی یا در بیمارستان‌ها رخ داده است.

وی مدیریت سرعت، آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای قوانین و مقررات رانندگی را از مهمترین عوامل کاهش تصادفات عنوان و تاکید کرد: به‌منظور امدادرسانی سریع‌تر باید پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای افزایش یابد.

دالوند خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها برنامه اجرایی خود را در حوزه ایمنی راه‌ها ارائه دهند تا اعتبار لازم در کمیته تخصیص در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: صدا و سیما مهم‌ترین ابزار برای آموزش، ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت مسائل ایمنی راه‌ها است، بنابراین لازم است در این راستا اقدامات و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا