به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز بین فلسطین اشغالی و لبنان دوستان خود را هدف قرار دادند و گمان کردند که مبارزان مقاومت هستند که به این منطقه نفوذ کردند. از سوی دیگر، خبرنگار المیادین گزارش داد که گردان‌های […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز بین فلسطین اشغالی و لبنان دوستان خود را هدف قرار دادند و گمان کردند که مبارزان مقاومت هستند که به این منطقه نفوذ کردند.

از سوی دیگر، خبرنگار المیادین گزارش داد که گردان‌های قدس اکنون حملات موشکی شدیدی را به سمت شهرهای اشغالی انجام می‌دهند. گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که در نبرد طوفان الاقصی حملات موشکی شدیدی علیه شهرهای اسرائیل انجام دادیم.

یدیعوت آحارونوت نیز به نقل قول از سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد که نیروهای ما در حال نبرد زمینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه هستند.

همچنین رادیو ارتش اسرائیل تأیید کرد که درگیری بین نیروهای ارتش و شبه نظامیان پس از ۴۰ ساعت همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند که ۴۰ نفر از نیروهای پلیس مرزی کشته، ۱۲۰ نفر زخمی شدند و ارتباط با ۱۸ نفر دیگر در جنوب قطع شد.

المیادین هم گزارش داد که اولین هواپیمای امدادی نظامی از یکی از پایگاه‌های آمریکایی در اردن به اسرائیل رسید.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۸۰۰ هدف را در نوار غزه برای حماس و جهاد اسلامی منهدم کردیم.

منابع عبری زبان همزمان اعلام کردند که آمریکا قصد اعزام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر خود به نزدیکی فلسطین اشغالی را دارد و برخی منابع به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر این کشور در حال اعزام به شرق دریای مدیترانه برای کمک به تل آویو است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل به خانه‌ای در اردوگاه آوارگان بوریج در مرکز نوار غزه حمله کردند.

الجزیره همچنین افزود که قایق‌های توپدار اسرائیلی سواحل غزه را با موشک هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها دچار سردرگمی شده‌اند.

منابع عبری گزارش دادند: در شهرک‌های اطراف غزه آشوب حکم‌فرماست و تعداد افرادی که به اشتباه کشته یا زخمی می‌شوند در حال افزایش است.

این منابع در اشاره به دلیل این آشوب‌ها اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست به فرمان ایستِ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی توجهی نمی‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که طرف مقابل از مبارزان حماس هستند که لباس نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را به تن کرده‌اند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با مشاهده تمرد شهرک‌نشینان از فرمان ایست، گمان می‌کنند که طرف مقابل آنان فلسطینی هستند و در نتیجه به سوی شهرک‌نشینان تیراندازی می‌کنند.

عومز دنک، از خلبانان سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری پیرامون اوضاع کنونی این رژیم گفت: اسرائیل از هم پاشیده است، در همه زمینه‌ها شکست خورده و دیگر کاری از آن برنمی‌آید.

همچنین منابع عبری اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به مرز میان اراضی اشغالی و نوار غزه بازگردد، از عبور مبارزان مقاومت جلوگیری کند یا اتفاقات رخ‌داده را حل‌وفصل کند.

این منابع اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی از ترس حضور مبارزان مقاومت از ساکنان «سدیروت» و «کیبوتس مفلسیم» خواسته‌اند که از محل اقامت خود خارج نشوند. شهرک‌های صهیونیستی «مفکعیم»، «سدیروت»، «راعیم»، «نیرعام»، «کفار عزه»، «کیسوفیم» و «ناحل عوز» نیز همچنان صحنه درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منبع: مـهر