حاضران در بلگراد، سهمیه ملی‌پوش باشگاه‌ها در لیگ برتر کشتی/ سقف استفاده فقط ۳ نفر
حاضران در بلگراد، سهمیه ملی‌پوش باشگاه‌ها در لیگ برتر کشتی/ سقف استفاده فقط ۳ نفر

   امسال دو مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی در فاصله کوتاه از هم در بلگراد صربستان و هانگژوی چین به انجام رسید. مسابقات جهانی روز‌های ۲۵ شهریور تا دوم مهر و بازی‌های آسیایی نیز ۱۲ تا ۱۵ مهر برگزار شدند که هر دو تیم آزاد و فرنگی کشورمان در بلگراد عنوان نایب‌قهرمانی را به خود […]

 

 امسال دو مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی در فاصله کوتاه از هم در بلگراد صربستان و هانگژوی چین به انجام رسید. مسابقات جهانی روز‌های ۲۵ شهریور تا دوم مهر و بازی‌های آسیایی نیز ۱۲ تا ۱۵ مهر برگزار شدند که هر دو تیم آزاد و فرنگی کشورمان در بلگراد عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص دادند و در بازی‌های آسیایی نیز هر تیم صاحب ۵ مدال شد.

با پایان این رقابت‌ها استارت لیگ برتر با کشتی فرنگی در روز‌های ۱۹ و ۲۰ مهر ماه و لیگ برتر آزاد ۲۰ و ۲۱ مهر ماه زده خواهد شد.

طبق قانون سازمان لیگ، در هر دو رشته صرفاً کشتی‌گیرانی که تیم ملی را در مسابقات جهانی بلگراد همراهی کردند، سهمیه ملی‌پوش باشگاه‌ها محسوب می‎‌شوند و طبق روال هر ساله، هر تیمی می‌تواند با ۳ ملی‌پوش قرارداد ببندد؛ بنابراین میلاد والی‌زاده در ۵۷ کیلو، رضا اطری در ۶۱ کیلو، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو، محمد نخودی در ۷۹ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو، امیرعلی آذرپیرا در ۹۲ کیلو، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ملی‌پوش محسوب می‌شوند و ابراهیم خواری که در بازی‌های آسیایی شرکت داشت، سهمیه ملی‌پوش به شمار نمی‌رود.

در کشتی فرنگی هم به این ترتیب پویا دادمرز در ۵۵ کیلو، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو، ایمان محمدی در ۶۳ کیلو، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو، دانیال سهرابی در ۷۲ کیلو، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلو، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلو، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلو، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم ملی‌پوش هستند و میثم دلخانی و امین کاویانی‌نژاد که در بازی‌های آسیایی تیم ملی را همراهی کردند، ملی‌پوش محسوب نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران