عدم تحقق انتظارات مسئولان کمیته ملی المپیک با کاهش تعداد طلا‌ها در هانگژو
عدم تحقق انتظارات مسئولان کمیته ملی المپیک با کاهش تعداد طلا‌ها در هانگژو

همیشه قبل از برگزاری بازی‌های آسیایی یا المپیک مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های اعزامی و همین طور با وزارت ورزش درباره شرایط کاروان جلسات متعددی برگزار می‌کنند تا ارزیابی درستی از کاروان داشته باشند.  قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو نیز جلسات چندباره مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های ورزشی برگزار و درباره نفرات اعزامی […]

- عدم تحقق انتظارات مسئولان کمیته ملی المپیک با کاهش تعداد طلا‌ها در هانگژو

همیشه قبل از برگزاری بازی‌های آسیایی یا المپیک مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های اعزامی و همین طور با وزارت ورزش درباره شرایط کاروان جلسات متعددی برگزار می‌کنند تا ارزیابی درستی از کاروان داشته باشند. 

قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو نیز جلسات چندباره مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های ورزشی برگزار و درباره نفرات اعزامی بحث‌های زیادی صورت گرفت. در برخی رشته‌ها از نفرات اعزامی کاسته شد و در برخی نیز نفراتی اضافه شدند از طرفی با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک در نظر داشت کاروانی کیفی به هانگژو اعزام کند برخی رشته‌ها از جمله هندبال بانوان، والیبال بانوان و بسکتبال ۳ نفره بانوان در لیست اعزام قرار نگرفتند. 

اگرچه این فدراسیون‌ها در خصوص عدم اعزام انتقاداتی داشتند، اما بعد از بازی‌های آسیایی به نظر می‌رسد حذف این رشته‌ها کار اشتباهی نبوده چرا که حتی در رشته‌هایی که انتظار کسب مدال طلا وجود داشت، این اتفاق رخ نداد و در واقع پیش‌بینی مسئولان ورزش کشورمان از این بازی‌ها در برخی رشته‌ها محقق نشد. 

کمیته ملی المپیک پیش از شروع بازی‌های آسیایی پیش‌بینی ۱۸ مدال طلا داشت که این تعداد در برخی رشته‌ها کاهش داشت. به عنوان مثال ارزیابی کمیته ملی المپیک از تکواندو، کبدی و روئینگ مدال طلا بود در حالی که کبدی مردان به مدال نقره رسید، در روئینگ و تکواندو هم طلایی کسب نشد. 

در مورد جایگاه کشورمان در بازی‌های آسیایی نیز صحبت‌های زیادی مطرح و این پیش‌بینی صورت گرفته بود که احتمالا جایگاه ایران ششم یا هفتم خواهد بود. 

سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک پیش از این در نشست خبری درباره تعداد طلا‌های پیش‌بینی شده و جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفته بود: آنالیز‌هایی که در بحث کسب طلا می‌کنیم، برای این دوره زیر ۲۰ طلاست. اگر یک بررسی انجام دهیم، می‌بینیم که جایگاه ما بعد از ۲۰۱۰ گوانگجو تا ۲۰۱۸ جاکارتا از چهارم به پنجم و سپس ششم رسید و اگر الان بخواهیم روی آن حساب کنیم، باید نگاه ششم یا هفتم را داشته باشیم. امید ما برای ارتقاء این است که ان‌شاءالله به سمت پنجم برویم، چون همه تلاش‌ها رسیدن به این هدف است و این امید را داریم که بتوانیم به سمت پنجم برویم، اما کار بسیار سختی است.

باشگاه خبرنگاران