این روزها ورزش ایران و البته فوتبال کشورمان اتفاقات عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته است. از طرف دیگر بحث احداث ورزشگاه جدید هم مطرح شده است. مواردی که محمد مایلی کهن در گفت‌وگو با خبر ورزشی نسبت به آنها واکنش نشان داد و مثل همیشه با صراحت حرف زد. ابتدا از ماجرای سقف […]

- استقلال و پرسپولیس سقف بودجه ۴هزار میلیاردی را هم رعایت نمی‌کنند!/ هیئت دولت به جای ساختن ورزشگاه جدید، آزادی را مرمت کند

این روزها ورزش ایران و البته فوتبال کشورمان اتفاقات عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته است. از طرف دیگر بحث احداث ورزشگاه جدید هم مطرح شده است. مواردی که محمد مایلی کهن در گفت‌وگو با خبر ورزشی نسبت به آنها واکنش نشان داد و مثل همیشه با صراحت حرف زد.

ابتدا از ماجرای سقف بودجه شروع کنیم. داستانی که شما و بسیاری از کارشناسان تاکید داشتید رعایت نخواهد شد و حالا میبینیم چه دردسرهایی درست کرده است.
از همون روز اول من و دوستان دیگر هشدار دادیم که این قضیه عملاً باعث ایجاد مشکل خواهد شد. شما استقلال و پرسپولیس را ببینید فکر می‌کنم این فصل حداکثر ۴۰۰ میلیارد تومان سقف بودجه گذاشته‌اند ولی من به شما می‌گویم استقلال و پرسپولیس اگر ۴ هزار میلیارد هم سقف بودجه برایشان بگذارند، آن را رعایت نمی‌کنند به خاطر اینکه پول از جیب خودشان نیست و مدیران عامل باشگاه هم به راحتی آن را خرج می‌کنند. کاری که طی سال‌های اخیر به وضوح شاهد آن بوده‌ایم. شما نگاه کنید چقدر بازیکن بی‌کیفیت خارجی در سال‌های گذشته به استقلال و پرسپولیس آمدند. چقدر این بازیکنان فاقد کیفیت پول از این مملکت بردند؟ خب چرا باید اینطوری شود؟ حتی بعضی از این بازیکنان پیغام می‌دهند و می‌خواهند برگردند یا اینکه مدیران باشگاه به دنبال برگرداندن آنها هستند! تا وقتی باشگاهداری آنها و رفتار مدیران کاملاً در چهارچوب ضوابط نباشد ماجراهایی مانند سقف بودجه کمکی نمی‌کند.

البته این روزها یک اتفاق دیگر هم رخ داد و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس از فدراسیون خواست فیفا دی مهر ماه را لغو کند اما کادر فنی تیم ملی زیر بار نرفت به نظر شما در این ماجرا حق با چه کسی است؟
نمی‌شود گفت حق با چه کسی است چون هر دو طرف از جهاتی حق دارند. البته یک کار خوبی که در فوتبال ایران در حال انجام شدن است تطبیق شرایط فوتبال باشگاهی با تقویم فیفاست که کار را نظام مند می‌کند. الان هم کادر فنی پرسپولیس و هم کادر فنی تیم ملی حق دارند چون می‌خواهند تیم‌های خودشان را آماده حضور در مسابقات بکنند. تنها راه حل این است که اهل فن بنشینند و با همدیگر بحث کنند گفتگو کنند و به تفاهم و راهکار برسند. کاری که معمولاً ما کمتر انجام می‌دهیم. در تمام امور باید چنین کاری انجام شود. باید به راهکاری رسید که هم تیم‌های باشگاهی و هم تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده شوند.

راستی یک نکته مهم هم می‌خواهیم از شما بپرسیم. چند روز قبل اعلام شد که یک مجموعه ورزشی جدید در پایتخت ساخته می‌شود. مجموعه‌ای که قرار است حوالی مرقد امام(ره) بنا شود. شما بازنشسته سازمان تربیت بدنی هستید و کارمند ارشد این سازمان بوده‌اید. این قضیه را چطور می‌بینید؟
اگر قرار است ما بودجه بگذاریم و یک ورزشگاه جدید بسازیم خب چرا همین مجموعه ورزشی آزادی را تعمیر نمی‌کنیم؟ این طوری که در وقت و هزینه هم صرفه‌جویی می‌شود. ورزشگاه آزادی ساخته شده و ساختارش در دسترس است. البته به تعمیرات احتیاج دارد که می‌توان آن را انجام داد. می‌توان در کل مجموعه سه شیفت کار کرد و آن را به اوج رساند البته به شرطی که به اندازه کافی از نیروی کارگر و متخصص استفاده کنیم. از طرف دیگر، محلی که برای احداث ورزشگاه جدید در نظر گرفته‌اند واقعاً می‌تواند برای مردم دردسر درست کند. جدا از بحث رفت و آمد و خارج از شهر بودن آن، به این نکته هم توجه کنید که مردم در روزهای پایانی هفته به بهشت زهرا(س) می‌روند. برای رسیدن به فرودگاه امام(ره) و بازگشت از آنجا باید از این مسیر استفاده کرد. برای رفت و آمد به جنوب کشور باید از آنجا استفاده کرد اصلاً اسم این اتوبان خلیج فارس است. برای رفتن به استانهای قم، اصفهان و.. باید از این مسیر تردد کرد. شما تصور کنید در چنین مسیر پر ترددی ما بخواهیم یک مجموعه ورزشی هم بسازیم. بهتر است هیئت دولت به جای ساختن چنین مجموعه ورزشی در آن نقطه از استان تهران، همین مجموعه ورزشی آزادی را تجهیز کند.

منبع: خبـر ورزشی