نا امید کننده همچون والیبال
نا امید کننده همچون والیبال

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک حریف کوبا هم نشد.

 

با اتمام رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک، تیم‌های صعودکننده به المپیک پاریس از طریق سهمیه مستقیم مشخص شدند. بر این اساس شش تیم لهستان، آمریکا، برزیل، ژاپن، آلمان و کانادا موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را از طریق کسب سهیمه مستقیم دریافت کنند.
تیم ملی والیبال فرانسه که میزبان المپیک ۲۰۲۴ است، به دلیل میزبانی پیش از این حضورش را در مسابقات المپیک پاریس تضمین کرده بود.
تیم ملی والیبال ایران که در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور داشت با عملکردی ضعیف به شش باخت و تنها یک پیروزی رسید و در رده هفتم گروه A قرار گرفت. والیبال ایران علاوه بر نتایج ضعیف در رنکینگ جهانی سقوط کرد و در جایگاه ۱۵ دنیا ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین و آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ به مصاف کوبا رفت و سه بر دو مغلوب حریف شد.

در این دیدار که یازدهمین جدال دو تیم بود، ایران با امتیازات ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳، ۱۳ بر ۲۵ و ۹ بر ۱۵ مغلوب حریف شد تا ششمین شکست خود برابر کوبا را تجربه کند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه سه‌شنبه ۱۸ مهرماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران می‌شود.

مردان والیبال ایران در هفت دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور برزیل یک برد برابر قطر به دست آوردند و مقابل آلمان، جمهوری چک، ایتالیا، برزیل، اوکراین و کوبا نتیجه را واگذار کردند.

منبع: ایسـنا