نگاهی به رویدادهای ماه ها و سالهای گذشته باشگاه استقلال هواداران و پیشکسوتان این مجموعه را به یاد نفراتی همچون وینفرد شفر، آندره آ استراماچونی، سرور جپاروف، مامه باباتیام، شیخ دیاباته و دیگر خارجی‌هایی همچون هرویه میلیچ و بسیاری دیگر از مربیان و بازیکنان خارجی می‌اندازد که به علت پرداخت نشدن به موقع دستمزد ارزی […]

- ۳ شاکی سفت و سخت در صف دریافت مطالبات/ افزایش دوباره نرخ دلار و بحران تازه استقلال

نگاهی به رویدادهای ماه ها و سالهای گذشته باشگاه استقلال هواداران و پیشکسوتان این مجموعه را به یاد نفراتی همچون وینفرد شفر، آندره آ استراماچونی، سرور جپاروف، مامه باباتیام، شیخ دیاباته و دیگر خارجی‌هایی همچون هرویه میلیچ و بسیاری دیگر از مربیان و بازیکنان خارجی می‌اندازد که به علت پرداخت نشدن به موقع دستمزد ارزی آنها، باشگاه استقلال به دردسرهای زیادی افتاده است. دردسرهایی که همواره منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و یا پرداخت جریمه‌های چند برابر به جای دستمزدهای کم بازیکنان و مربیان خارجی بوده است.

علی خطیر که خودش زمانی جزو ارکان حقوقی فدراسیون فوتبال بوده و از این مسائل به خوبی آگاهی دارد قطعاً باید از حالا به فکر این قبیل مسائل باشد. باید در بحث اندوخته مالی باشگاه به این موضوع بیندیشد که از امروز دلار بخرد، کنار بگذارد و یا اگر می‌داند نیازی به این کار نیست اقساط مربوط به پول یامگا را همین حالا پرداخت کند و آنها را به ماه‌های بعد از رد شدن از موعد قرارداد نسپارد.

یکی دیگر از موضوعات مربوط به بدهی‌های ارزی به شکایت نفراتی همچون سیلوا، آمانوف و ریکاردو ساپینتو سرمربی فصل قبل استقلال برمی‌گردد که شکایت‌هایی را از استقلال به فیفا برده‌اند. قطعاً باشگاه استقلال ظرف ماه‌های آینده باید بابت این شکایت‌ها وارد پرونده‌های حقوقی شود و در نهایت حداقل باید دستمزد این افراد را بپردازد. بنابراین برای جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و یا مسائلی بیشتر از آن، از امروز باید به فکر این موضوعات باشد.

مسئولان باشگاه استقلال باید از حالا به فکر این موضوع باشند تا با تهیه ارز و یا از هر طریقی که می‌توانند پول خارجی‌هایی که از استقلال طلبکار هستند را آماده یا در قُلک ذخیره کرده و حتی همین امروز آنها را بپردازند تا قبل از وارد شدن به پرونده‌های حقوقی و هزینه کردن اضافی برای رسیدگی به آنها (که بعضا در آن شکست هم می‌خوریم) نگرانی از این بابت برای استقلال وجود نداشته باشد. کما اینکه امروز موضوع قرارداد داخلی با بلانکو و مسائلی از این دست هم باشگاه استقلال را تهدید می‌کند. گرچه هنوز خبری در این باره نشده است اما بعید نیست این بازیکن هم هنوز نیامده از استقلال شکایت کند.

منبع: خبـر ورزشی