به گزارش زیرنویس، سلامت کبد به ویژه انتخاب خوراکی ها در افراد مبتلا به کبد چرب بسیار مهم است. در ادامه بهترین میوه ها و مواد خوراکی را برای بهبود کبد چرب معرفی می کنیم. سیب دشمن کبد چرب مصرف یک سیب در روز راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین است که یک […]

به گزارش زیرنویس، سلامت کبد به ویژه انتخاب خوراکی ها در افراد مبتلا به کبد چرب بسیار مهم است. در ادامه بهترین میوه ها و مواد خوراکی را برای بهبود کبد چرب معرفی می کنیم.

سیب دشمن کبد چرب

مصرف یک سیب در روز راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین است که یک فیبر محلول است و می تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین از کار زیاد کبد جلوگیری می کند.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از لیموترش

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوتن آب بریزید و آن را میل کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می توانید ۲ تا ۳ عدد لیموترش را برش بزنید و در ظرف آبی بریزید و آن را در بازه های منظمی میل کنید.

چغندر ضد کبد چرب

چغندر به دلیل اینکه سرشار از فلاونوئید گیاهی و بتاکاروتن است باعث می شود که عملکرد کلی کبد تحریک شود و بهبود یابد. به اضافه اینکه چغندر تصفیه کننده طبیعی خون است. به راحتی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

درمان کبد چرب با سیر

سیر برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند کمک می کند. همچنین دارای ۲ ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب های سموم محافظت می کنند.

گردو بخورید برای درمان کبد چرب

هر روز یک مشت گردو را به عنوان اسنک بجوید، همچنین می توانید گردو را روی سالاد، غذاهای جانبی، سوپ و یا هر وعده پختنی بریزید.

چای سبز درمان کننده کبد چرب

چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاچین به بهبود عملکرد کبد کمک می کند و موجب کاهش چربی کبد در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می شود. علاوه بر اینها چای سبز جزو بهترین خوراکی های چربی سوز است و به کاهش وزن کک شایانی می کند.

زردچوبه قاتل کبد چرب

درمان کبد چرب با زردچوبه به دلیل خاصیت آن در بالا بردن قدرت بدن برای هضم چربی ممکن است. بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند و علاوه بر این زردچوبه به سم زدایی از کبد نیز کمک می کند.

کلم بروکلی معجزه گر کبد چرب

فیبر بالای موجود در کلم بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می شود. علاوه بر آن بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد است. سه بار در هفته یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

منبع خبر: رکنـا