به گزارش زیرنویس، علیرضا مهلی یادآور شد: طی ۲ هفته گذشته با هماهنگی فرمانداران شهرهای قدس، ملارد و دماوند در این شهرها حاضر شدیم و با کمک‌های موثر ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری، صنعت و معدن و تعزیرات و اماکن توانستیم تعداد زیادی بازدید از مشاوران املاک داشته باشیم و دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز […]

به گزارش زیرنویس، علیرضا مهلی یادآور شد: طی ۲ هفته گذشته با هماهنگی فرمانداران شهرهای قدس، ملارد و دماوند در این شهرها حاضر شدیم و با کمک‌های موثر ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری، صنعت و معدن و تعزیرات و اماکن توانستیم تعداد زیادی بازدید از مشاوران املاک داشته باشیم و دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز را پلمب کنیم.

وی افزود: این عملیات از ابتدای هفته جاری در استان تهران و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شهرهای جنوب شرق استان (پیشوا، قرچک و ورامین) آغاز شده و با قدرت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ساماندهی بازار مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است و گشت‌های مشترک در جنوب شرق استان تهران فعال شده‌اند و طی این چند روز تعدادی از بنگاه‌های متخلف با دستور قاضی تعزیرات حکومتی پلمب شدند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:‌ از آغاز طرح ساماندهی و تنظیم بازار اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت امسال تاکنون ۸۰ هزار مشاور املاک مورد بازرسی قرار گرفته و ۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کل کشور پلمب شده است.

مهلی مهم‌ترین تخلفات بنگاه‌های معاملات املاک را نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران فروشی و اخذ کمیسیون بیش از رقم مجاز، استفاده از اجاره نامه‌های دستی، عدم ثبت سیستمی و ندادن کد رهگیری به متقاضیان اعلام کرد و گفت: با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر از شهروندان نیز انتظار داریم با آگاهی به حقوق شهروندی خود به بنگاه‌های املاک مراجعه کنند.

منبع خبر: رکنـا