به گزارش زیرنویس، سرهنگ حسین باباپور گفت: خانواده اولین اجتماعی است که انسان در ان قدم می گذارد و شروع فعالیت اجتماعی هر انسانی نیز  در  جامعه از خانواده شکل میپذیرد. وی افزود: اعتیاد یک پدیده در جامعه جهانی است و ما اعتیاد را یک تهدید جهانی میدانیم و تمام تلاشمان این است که با […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ حسین باباپور گفت: خانواده اولین اجتماعی است که انسان در ان قدم می گذارد و شروع فعالیت اجتماعی هر انسانی نیز  در  جامعه از خانواده شکل میپذیرد.

وی افزود: اعتیاد یک پدیده در جامعه جهانی است و ما اعتیاد را یک تهدید جهانی میدانیم و تمام تلاشمان این است که با این تهدید به درستی و قدرت مقابله کنیم.

سرهنگ حسین باباپور گفت: سند این مقابله هم تقدیم ۳۸۰۰ شهید عزیز در راه مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر می باشد .

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: این تهدید جهانی که توسط گروه های تبهکار و کشورهای معاند برنامه ریزی کرده اند و باید از خانواده شروع کنیم چرا که خانواده نقطه آغاز فعالیت ماست و می توان در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جوانان از این کانون به نحوه شایسته ای  استفاده کرد.

سرهنگ حسین باباپور افزود : هر چقدر که خانواده اطلاعات و آگاهی های خود و مهارت های  های  رفتاری  را با فرزندان افزایش دهد و تهدیدات و آسیب  های  مواد مخدر را بهتر و دقیق تر بداند قطعا بیشتر و بهتر می تواند به بحث پیشگیری از آلوده شدن فرزندان به مواد مخدر کمک نماید.

وی ابراز  داشت: بعضا تبلیغات سویی می گردد تحت عنوان اینکه با مصرف یکبار از مواد مخدر کسی مبتلا و معتاد نمی شود ولی این یک بار  مصرف  کردن باعث مصرف مادام العمر می شود و نقش خانواده ها در جلوگیری از اعتیاد جوانان بسیار  پررنگ و اساسی می باشد و تاکید ما هم بر  خانواده هاست.

وی  افزود: توصیه می شود تمام افراد در کلاس های اموزشی که توسط کارشناسان ما در بحث معرفی و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر برگزار  می  گردد حتما شرکت نمایند .

سرهنگ باباپور گفت: والیدین با دانش آموزان خود دوست باشند و با آنان صمیمی رفتار نمایند و به تغییر رفتار انان و گوشه گیر شدن فرزندان حتما توجه کرده و آنان را به جمع خانواده دعوت نمایند. همچنین به گروه های همسالان و دوستان دانش اموز خود توجه ویژه داشته و با مدرسه ارتباط خود را قطع نکنند و دانش اموز خود را به امید اینکه به مدرسه رفته رها نکنند و نقش  خود را در  کانون خانواده به درستی ایفا نمایند.

منبع خبر: رکنـا