به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری در مورد واردات خودرو اظهار کرد: مباحثی در مورد مانع تراشی سازمان ملی استاندارد در مسیر واردات خودرو مطرح شده که دروغ محض بوده و قابل پیگیری است. این دروغ سبب می‌شود تا مردم نسبت به حاکمیت بی اعتماد شوند، در حالی که ما در […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری در مورد واردات خودرو اظهار کرد: مباحثی در مورد مانع تراشی سازمان ملی استاندارد در مسیر واردات خودرو مطرح شده که دروغ محض بوده و قابل پیگیری است. این دروغ سبب می‌شود تا مردم نسبت به حاکمیت بی اعتماد شوند، در حالی که ما در صحنه حضور داریم و بازدید می‌کنیم و این تهمتی است که به ما می‌زنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در بعضی از موارد علت عدم ترخیص کالاها به خاطر عدم ارائه اظهارنامه توسط صاحبان کالاست که به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با پخش فیلمی از حضور کارشناسان استاندارد در انبارهای خودروسازان، با اشاره به انبار کردن خودروهای داخلی در پارکینگ‌ها گفت: معاونان ما سرزده در پارکینگ‌های خودروسازان حضور پیدا کردند. باید تاکید کنم که این سازمان استانداردهای لازم را به شرکت‌های خودروساز ارائه داده است؛ در این زمینه می‌توانید به عنوان خبرنگار وارد پارکینگ‌ها شوید و کدهای روی خودروها را بزنید.

اسلام‌پناه اضافه کرد: ما برای بررسی تاییدیه استاندارد واردات میلیون‌ها خودرو آماده هستیم. البته واردات خودرو وظیفه ما نیست.

وی گفت: در مجموع حدود ۶ هزار خودرو وارد کشور شده است که نصف این تعداد اظهار شده است. اگر واردکنندگان گواهی تأیید نوع را قبل از ثبت سفارش گرفته باشند، اجازه ترخیص آنها را در کمتر از ٢۴ ساعت صادر می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: مدیرعامل این شرکت‌ها خودشان اعلام کردند که تاییدیه استاندارد گرفته‌اند.

وی در ادامه به کیفیت کالاها اشاره کرد و گفت: گزارش شاخص کیفیت کالا در ۵۶ قلم کالا تهیه شده است که گزارش کامل آن را اعلام خواهیم کرد، در این میان خودرو و سیگار با کمترین سطح رضایت مردم است.

آیفون ١۴ رجیستر می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد رجیستر آیفون ۱۴ اظهار کرد: با کاهش محدودیت‌های ارزی، گوشی آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد.

وی ادامه داد: این گوشی از نظر تکنولوژی مشکلی ندارد، البته باید در نظر داشت که موبایل مشمول استاندارد اجباری نیست و این موضوع زیرمجموعه وزارت ارتباطات است.

وی در ادامه با بیان اینکه استاندارد شهربازی‌ها بازنگری شده، اظهار کرد: بعضی افراد هستند و فقط یک دستگاه خریدند و به نام شهربازی در جایی نصب کرده‌اند. این شرایط به این معنی نیست که همه شهربازی‌ها تاییدیه استاندارد دارند. حتی برخی از دستگاه‌ها در محیط‌های بسته نصب شدند که استاندارد هنوز به آن‌ها ورود نکرده است.

اسلام پناه با بیان اینکه امسال فقط ۴۰ شهربازی در تهران پلمب شده، گفت: در حال حاضر در کل کشور ۶۷ تا ۶۸ هزار شهر بازی وجود دارد. بنابراین به خاطر تعداد بالا پیشنهاد دادیم متولی پروانه تأسیس شهربازی، مسئولیت نظارت بر استاندارد را هم به عهده بگیرد تا امنیت بالا برود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند از استاندارد بودن آسانسور مطمئن شوند؟ تصریح کرد: در کنار دستگاه‌های موجود در شهربازی، پلاکی مشابه پلاک‌های موجود در آسانسور وجود دارد که شهروندان می‌توانند با ارسال کد موجود روی این پلاک‌ها به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن دستگاه مطمئن شوند. البته اخیراً اعلام کردیم که شهربازی‌ها باید بیلبورد استاندارد را هم نصب کنند تا در معرض دید همه باشد.

منبع: مـهر