جوابیه شرکت سایپا  درباره افزایش قیمت ساینا / افزایش قیمت قانونی است!
جوابیه شرکت سایپا  درباره افزایش قیمت ساینا / افزایش قیمت قانونی است!

گروه خودروسازی سایپا در راستای رعایت الزامات سازمان ملی استاندارد ایران، رفع مغایرت‌ها، ارتقاء سطح کیفی تولیدات خودروها و همچنین کسب رضایت مشتریان از سال گذشته برنامه جایگزینی خودرو ساینا S به جای ساینا را در دستور کار خود قرار داده است که این مهم به عنوان یک گام برای بهبود کیفیت و استاندارد خودروهای تولید داخل، انجام شده است.

 پس از انتشار دو گزارش با عناوین “۴۰ میلیون تومان قیمت ساینا S را در طول یک ماه گران کرد” در تاریخ ۰۹/۰۷/۱۴۰۲ و ” سایپا خود مختارشده و همچنان حق مردم را ضایع می‌کند/ از نهادهای نظارتی هم خبری نیست” در تاریخ ۱۵/۰۷/۱۴۰۲، گروه خودروسازی سایپا طی جوابیه  دلایلی را عنوان کرده است که در ادامه می آید:

جوابیه خودروسازی سایپا

 

با سلام و احترام؛

پیرو درج مطالبی با عنوان “۴۰ میلیون تومان قیمت ساینا S را در طول یک ماه گران کرد” در تاریخ ۰۹/۰۷/۱۴۰۲ و “سایپا خود مختارشده و همچنان حق مردم را ضایع می‌کند/از نهادهای نظارتی هم خبری نیست” در تاریخ ۱۵/۰۷/۱۴۰۲ که در خروجی آن پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

گروه خودروسازی سایپا در راستای رعایت الزامات سازمان ملی استاندارد ایران، رفع مغایرت‌ها، ارتقاء سطح کیفی تولیدات خودروها و همچنین کسب رضایت مشتریان از سال گذشته برنامه جایگزینی خودرو ساینا S به جای ساینا را در دستور کار خود قرار داده است که این مهم به عنوان یک گام برای بهبود کیفیت و استاندارد خودروهای تولید داخل، انجام شده است.

از سویی تاکید می‌شود به منظور حفظ منافع مشتریان محترم، مبلغ پیش پرداخت در روش‌های پیش فروش، مشمول هیچگونه تورم احتمالی نخواهد شد و صرفاً سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی، احتمالی است، بدین جهت هر مشتری بخشی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت می‌کند.

شرکت سایپا طی سال گذشته، علیرغم عدم سودآوری برخی از محصولات، همچنان جهت تداوم عرضه و مصون کردن بازار در برابر افزایش کاذب قیمت‌ها، سعی بر افزایش تولید داشته است.

در حال حاضر با توجه به الزامات سازمان استاندارد، خودروسازان داخلی در حال رفع مشکلات و ارتقاء کیفی جهت حفظ تداوم و افزایش تولیدات خود بوده و هستند. گروه خودروسازی سایپا با همین رویکرد در حال انجام اقدامات لازم برای رفع مغایرت‌ها و ارتقاء سطح کیفی تولیدات خود است که در همین راستا گروه خودروسازی سایپا تمام تلاش خود را جهت رعایت حقوق مصرف کننده و بالطبع آن عدم افزایش قیمت‌ها به کاربرده است.

محصول یاد شده در طول سال گذشته و همچنین طی دوره اردیبهشت‌ماه تا مردادماه سال جاری، فاقد افزایش قیمت بوده است.

شایان ذکر است فرایند جاری در خصوص هرگونه تغییر قیمت محصولات در گروه خودروسازی سایپا بر این اساس است که موضوع پس از بررسی کارشناسی توسط نهادهای نظارتی و تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ابلاغ و نسبت به اعمال آن در محاسبات قیمت محصولات اقدام خواهد شد. ‌لذا به‌دلیل واقعی‌سازی قیمت‌ها و با اخذ مجوز از نهادهای ذی‌ربط و به صورت قانونی قیمت خودروی ساینا S اصلاح شده است.

اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

مردم و مشتریان سایپا به زیرنویس چه گفتند؛

نظرات مردم و مشتریان سایپا که ذیل دو گزارش زیرنویس با عناوین “۴۰ میلیون تومان قیمت ساینا S را در طول یک ماه گران کرد” در تاریخ ۰۹/۰۷/۱۴۰۲ و “سایپا خود مختارشده و همچنان حق مردم را ضایع می‌کند/ از نهادهای نظارتی هم خبری نیست” در تاریخ ۱۵/۰۷/۱۴۰۲، را بخوانید.

نظراتی که اغلب حاکی از آن است که شرکت های خودروساز داخلی از جمله سایپا با روش های به دور از انصاف با زندگی و سرمایه مردم بازی کرده و مردمی که با فروش تمام سرمایه زندگی خود از طلا و ماشین و با قرض و اخذ وام و به امید خرید خودرویی نو، اکنون دیگر چیزی برای فروش ندارند که بخواهند مابه التفاوت رقم پیش بینی شده و ارقام خلق الساعه سایپا را برای تکمیل وجه تهیه کنند و مستاصل شده اند.

این خریداران اغلب از طبقه متوسطه رو به پایینی هستند که با ثبت نام خودروی دوگانه سوز و ارزان ترین مدل خودروی ایرانی به دنبال مسافرکشی یا کار در تاکسی های اینترنتی بوده اند و حالا مال باخته شده اند، زیرا هم سرمایه ای که فروختند تا خودرو ثبت نام کنند را از دست داده اند و تورم باعث شده که ارزش پولشان کاهش یابد و هم با افزایش قیمت های مکرر سایپا نمی توانند تکمیل وجه کرده و خودروی ثبت نامی را بخرند و مجبور به انصراف هستند.

مردم در ذیل گزارشات ز ترفندهای غیر قانونی و غیر انسانی خودروسازان به کرات صحبت کرده اند اما متاسفانه در اقتصاد ایران خصوصا بازار خودرو صحبت از اخلاق حرفه ای و انسانی بسیار مضحک است. دیگر بر کسی پوشیده نیست و همه می دانند شرکت های خودروسازی در ایران با شگردهایی ناجوانمردانه مانند دپوی خودروها به بهانه کمبود قطعه، عدم تایید استاندارد، عدم شماره گذاری و ترفندهای جدید مانند: عدم ارسال به موقع دعوتنامه، تغییر نوع خودرو و اجبار خریدار به تغییر مدل متقاضی برخلاف آگهی اولیه خودروساز و بهانه هایی مانند افزایش آپشن، افزایش چند باره قیمت به دلیل تورم و غیره منتظر انصراف مردم هستند تا بتوانند خودروهای خود را با قیمت بالاتری در فرصت دیگر بفروشند.

سوال اینجاست که نهادهای نظارتی کجای این قصه تلخ قرار دارند. نهادهایی که تنها نظاره گرند. اگر قرار است به طور مثال شرکت سایپا با دلایل و توجیه هایی چون تورم افزایش چند باره قیمت یک محصول را در بازه زمانی ۲ ماهه توجیه کند، چرا محصولات ایران خودرو به صورت مکرر گران نمی شود؟ هرچند ایران خودرو هم افزایش قیمت داشته و در بسیاری از موارد اینچنینی دست کمی از سایپا ندارد.

سایپا به مشتریان گفته است دوگانه سوز نداریم و تک سوز انتخاب کنند! سوال این است مگر شرکتی با این عظمت و سابقه، برنامه ریزی مشخص تولید ندارد که پیش از ثبت نام جزئیات را به مشتریان اعلام کند؟

آنچه مشخص است، خودروسازان خصوصا دولتی ها طی دهه ها تنها آموخته اند که با مال و جان مردم بازی می کنند و نهادهای نظارتی هم هیچ نقشی ندارند.

نظرات قابل انتشار مردم و مشتریان را که در ذیل گزارش ها در مورد سایپا آمده بخوانید:

* سلام. سایپا دقیقا قشر ضعیف جامعه را هدف گرفته و بنظرم هدفش ایجاد نارضایتی و انصراف ثبت نام کنندگان سال قبل هست که همه نصف پول ماشین پیش پرداخت کردند و الان دیگه هیچ کاری ازشون برنمیاد غیر از انصراف. امیدوارم این خبرها به آقای رئیسی برسه و بتونن جلوی خودمختاری سایپا رو بگیرن که بدون توجه به فرمایشات رهبری هر ماه محصولات خودشو گرون میکنه.

* باسلام. پارسال دی ماه با فروش طلاهای خود، موفق به ثبت نام در طرح پیش فروش سایپا کوییک gx با برآورد قیمت نهایی ۲۵۰ شدیم. یک هفته به موعد ذکر شده در قرارداد در خصوص زمان ارسال دعوتنامه (هفته آخر شهریور ماه) وسیله نقلیه زیر پایم (پراید دوگانه مدل۸۷) را برای جور کردن هزینه تکمیل وجه فروختیم.

در هفته دوم شهریور ماه گزینه های تبدیلی را که مصوبه ۴۷۳ در آن رعایت شده بود، نپذیرفتم چون تصور منطقی ما بر این بود که بعد از یک سال این مصوبه قطعا شامل خودروی ثبت نامی ما خواهد شد و به خصوص اینکه در هنگام فعال شدن گزینه تبدیلی هیچ بیانیه رسمی از طرف شرکت سایپا مبنی بر افزایش قیمت، عدم تولید یا تأخیر در تولید و تحویل خورو ثبت نامی بیان نشده بود تا حداقل در انتخاب گزینه های تبدیلی آزادی عمل برای مشتری رعایت شود. حداقل مشتری بعد از یک سال در ازای عدم تحویل خودرو ثبت نامی با آگاهی و علم به احتمالات بتواند انتخاب کند..

چرا باید شرکت سایپا ماشینی را پیش فروش کند که هنوز در آن زمان تولید مشخص نشده بوده و هیچ قیمتی برای آن بصورت قطعی برآورد نشده بوده…

ما الان حتی نمیتوانم انصراف دهیم چون تمام سرمایه زندگیمان را فروختیم …

چگونه برای افرادی که در طرح یکپارچه با موعد تحویل دیرتر مصوبه رعایت شد و توانستند با طرح تبدیل با هزینه کمتر و زمان کمتر به خواسته خود برسند و ما نه؟

چگونه همان افرادی که با ما ثبت نام کردند توانستند با انتخاب گزینه جایگزین در قیمت پایین تر به خودرو خود برسند و حال ما اگر هم دوباره طرح جایگزینی برایمان ییاید با قیمت بالاتر مجبور به انتخاب شویم؟

آیا کسی هست که ما را یاری کند؟ آیا می شود از عدالت اسلامی یاد کرد؟ آیا در سال مهار تورم و ثبات نسبی بازار شرکت سایپا باید اینقدر افسار گسیخته رفتار کند؟ آن هم برای مایی که قشر ضعیف و جوان جامعه ایم؟ این حجم از دل چرکین شدن را کجا دلمان پنهان کنیم و به رو نیاوریم این ظلم را؟

* واقعا خیلی ظلم هست در حق مصرف کننده خودروهای ثبت نامی سایپا بخصوص ساینا اس و ساینا اس دوگانه-آخه به چه دلیل منطقی مدیران شرکت سایپا قیمت این خودروها را اینهمه گران کردند و هم قیمت خودرهای مثل پژو پارس، رانا پلاس، سمند سورن و دنا شده؟ نکنه امکانات و کیفیت ساخت ساینا اس بهتر و بیشتر از خودروهای ایران خودرو هستش؟بعدش در سال مهار تورم و رشد تولید، چرا چندین بار باید قیمت ساینا اس بصورت نجومی افزایش پیدا کنه؟شکر خدا که در حال حاضر در قیمت دلار و وضعیت اقتصادی کشور ثبات اقتصادی وجود دارد-مسئولین محترم کشور خواهشمند است با مدیران متخلف و ظالم شرکت سایپا برخورد قاطعانه کنید تا کمتر بر مصرف کننده و مردم شریف ایران ظلم و زورگویی کند. با تشکر

* سلام تو رو خدا حق ما رو از این جاده‌ای بگیرین یعنی که چه یکسال مبلغ ۱۱۴ میلیون ۲۵۰ تومان ما دست سایپا حالا دعوت نامه تبدیل گاز سوز به تک برامون اومده میگن باید ۱۸۷ میلیون و خورده ای بدین آخه برای چی این همه افزایش قیمت نه سود مشارکت در نظر گرفته شده نه مصوبه شورای رقابت تا آبان ماه ۱۱۶ تومن دعوتنامه تبدیل به تک پرداخت کردن حالا که به آذز رسیده  ۱۸۷ تومن ۷۱ میلیون بیشتر تورو خدا به داد مردم برسین.

* آقا تورو خدا به داد ما برسید، این مملکت مگه صاحاب نداره. به کی بگیم. جلوی این ظلم و ستم سایپا رو یکی بگیره. اینه مملکت امام زمان؟ ۱۷۰ میلیون ماشین ثبت نام کردیم و بعد یه سال میگه ۳۰۱ میلیون. مگه داریم مگه میشه؟

* سلام واقعا سایپا داره به شعور مردم و مسئولین با این کارش توهین میکنه.۵ بار تو دو ماه قیمت ساینا رو افزایش داده تو جوابیه هم با کلمات قلمبه سلمبه میخواد بگه به خاطر استاندارد۸۵ گانه اینقدر گرون کرده .بس کنید بس کنید تا کی آخه؟؟؟؟؟؟

* سلام وقت بخیر. من و خیلی از افراد دیگه از ثبت نامی های آذر ۱۴۰۱ سایپا هستیم که واقعا از خواب و خوراک افتادیم و صدامون به هیچ جا نمیرسه خواهش میکنم در صورت امکان شرایطی رو مهیا کنید که صدامون برای تاخیر در  تحویل ماشین هایی که بیشتر چند ماه میگذره و همچنین افزایش قیمت های کمرشکنه سایپا به گوش مسئولین برسونید.

* این مملکت خیلی بی در و پیکر شده!!!!! کسی نیست به این افزایش قیمت ها رسیدگی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟

* واقعا کسی نیست توی دهن این خودروسازان بزنه؟!! مگه میشه خودروی بی کیفیتی که مشتری نداره و مازاد اعلام شده، توی یه شرکت چندین بار افزایش قیمت بخوره و هیچ نهادی بهشون حمله نکنه؟!!!

* چرا باید نهاد نظارتی صحبت کنه. تنها یک دلیل میتونه داشته باشه. اینکه نهاد نظارتی خودش یک قسمت از سفره مردم رو به دندونش گرفته باشه دلیل دیگری نداره.

* قابل توجه نمایندگان انقلابی در مجلس شورای اسلامی!!!

* با سلام. مگر در کشور نهاد نظارتی هم داریم؟! من که تا به حال نه شنیدم و نه دیدم!!!!!

* سلام ممنون از پیگیری شما، تمام صحبت های بالا عین واقعیت هستش، لطفا پیگیری کنید، یک ساله پولمون خوابیده الان هم سایپا بدون مجوز قیمت ها رو بالا برده.

* سلام، با تشکر از شما، سایپا الان چند ماهه نه ساینا دوگانه رو تحویل میده و به اجبار و قیمت های نجومی برای ما خریداران پیشنهاد تک سوز می‌ فرسته، خواهشن پیگیری کنید آخه مگه حقوق کارگر و کارمند چند بار در سال افزایش داره که سایپا قیمت ساینا اس رو ۴ بار افزایش میده، با تشکر

* تمامی مطالبی که نوشته اید حقیقت داره و خود بنده الان گرفتار شدم و تحویل خودرو بنده در شهریور بوده که هنوز هیچ خبری نیست.

* لطفا خبر ظلم سایپا رو با دفتر مقام معظم رهبری مخابره کنید.

* دزدی فاحش سایپا از جیب مردم رو کسی نیست ببینه و جواب بده؟؟؟؟؟

* شرکت سایپا …. هست باید ریشه اش خشک شود من ساینا دوگانه سوز ثبت نام کردم تا بتونم باهاش درآمد کسب کنم فقط ب خاطر دوگانه سوز بودنش ثبت نام کردم …مگر کشور قانون نداره سایپا خیلی بیخود کرده باید …

* سلام ظلم کردن به ملت با این اوضاع و هیچ مقام نظارتی هم در کشور انگار وجود ندارد همشون خواب زمستانه رفتن.

* پیش فروش مبعث پیامبر = خیانت سایپا به خریداران

* سلام، لطفا کسی تکمیل نکنه. میگن گرون شده خب باشه یه بار نه پنج بار. چرا سود مشارکتو خوردن رو چه حسابی؟

* به پولی که پارسال دادیم هم افزایش ندادن، توجیهشونم اینه که چون این خودروی ثبت نامی شما نبوده و تبدیله، سود مشارکت تعلق نگرفته! و اگه دوگانه بود تعلق میگرفت. توجیه همینقدر مسخره. دوستان همه بذارید دعوتنامه ی همون دوگانه رو صادر کنن. به هیچ وجه با این مبلغ تکمیل نکنید که ارزشی نداره.

* واقعا حرف دلمونو زدی ممنون

* سلام لطفاااا پیگیر این خبر باشید تا اینقدر سایپا به ما ظلم نکند چطور میشه در طول یک سال ۵بار برای یک خودرو اجازه افزایش بدن.چرا شورای رقابت کاری نمیکنه

* ممنون، تو رو خدا پیگیر باشید ، کل زندگیمو فروختم سال پیش ثبت نام کردم ، سایپا نه تنها تحویل نداده هر روز قیمت ساینا رو بالا میبره کاری میکنه که انصراف بدیم ، حتی سود انصراف هم نمیده.

* فعلا که کسی زورش به لگن سازها نمیرسه خدا لعنتشون کنه

* خواهش میکنم عاجزانه درخصوص ارسال دعوتنامه های ساینا اس دوگانه پیگیری بفرمایید.

* واقعا شرکت سایپا به تمام معنا ظالمه

* سلام، چرا باید برای ماشینی که نزدیک به یک سال پیش حدود ۷۰% پولشو گرفتن افزایش قیمت لحاظ کنید .مردم خودشون در فشار هستند لطفا بس کنید

* به داد ما برسید دعوت نامه برای مهرآبان آمد ۲۳۰ برای آذر ۳۰۱ ندارم تکمیل وجه کنم کارگرم از کجا بیارم این همه پول

* باسلام. ما فقط ساینا دوگانه طبق قرارداد خود را میخواهیم. با لحاظ شدن سود مشارکت و مصوبه عدم تورم

*سلام و آقا همه چیز درشعار معنادارد… آیا خود مدیران سایپا بجای خریداران بودند واقعا وضع موجود و افزایش قیمت را قبول می کردند؟!… غالب ثبت نام کنندگان سایناجامعه کارگری و سطح پایین درآمدی هستن. خواهش میکنم مسئولین نظارت کننده ورود کنند و به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند.

* اگرتاحالا رسیدگی می‌شد قیمت ها درعرض دوسال بیشتر ازده برابر نمی‌شد بااینکه وزیر عوض شد واردات خودرو اجراشد باز هیچ فرقی درقیمت ها نکرده قبلاً می‌گفتند قیمت ها حبابی است درست میشه بعد قیمت دلار رابهانه کردند ازطرفی تعیین قیمت ها دست اتحادیه ها وشورای رقابت است باید به این دو رسیدگی کنند متأسفانه ازثبت نام خودروفرسوده هم خبری نیست ریشه تمام گرانی‌ها اول از خودروسازان شروع شد قبلاً قیمت ها سالیانه مثل حقوق بگیران چند درصد اضافه می‌شد نه اینکه ده برابر معلوم است رسیدگی نشده است

* سلام وقت بخیر. من و خیلی از افراد دیگه از ثبت نامی های آذر ۱۴۰۱ سایپا هستیم که واقعا از خواب و خوراک افتادیم و صدامون به هیچ جا نمیرسه خواهش میکنم در صورت امکان شرایطی رو مهیا کنید که صدامون برای تاخیر در  تحویل ماشین هایی که بیشتر چند ماه میگذره و همچنین افزایش قیمت های کمرشکنه سایپا به گوش مسئولین برسونید.

* باسلام، لطفا رسیدگی بشه به این اقدام سایپا،چرا اینقدر داره به قشر ضعیف فشار میاره،اخع چی میخواد و چکار میخواد بکنه

* سلام من برج ۱۰ پارسال واریز وجه کردم طرح جوانی جمعیت قراربود هفته چهارم شهریور دعوتنامه ارسال کنن واسم الان ۱۵روزه که ازموعد دعوتنامه ام گذاشته ولی خبری از دعوتنامه نیست… قیمت ساینا افزایش پیداکرده گناه من چیه که نتونم ازماشینی که یه سال به فکر گرفتنش بودم ولی حالا نمیتونم مبلغش رو جورکنم وباید انصراف بدم خدا ازتون نگذره منکه تا آخر عمر نفرینتون میکنم….

* سلام و عرض ادب در مورد شکایت سایپا باید بگم سال گذشته ۱۱۴برای ساینا دوگانه واریز کردم با موعد تحویل هفته چهار شهریور که فعلا خبری نیست(در قرارداد نوشته قیمت روز تحویل مندرج در قرارداد) روز مندرج در قرارداد هفته چهارم شهریور هست الا که عدم تعهد از طرف سایپا هست زنگی می‌زنیم به روابط عمومی ،مراجعه میکنیم به نمایندگی با جواب سربالا میگن که دیر شده جریمه تاخیر میدیم ولی شما باید قیمت روز رو با افزایش های جدید بدید(جریمه تاخیر ۵_۶میلیون بعد افزایش۷۰میلیون)در ضمن اینکه سال گذشته ساینا۱۷۹بود برای دوگانه تو اردیبهشت سال جدید قیمت دادند۲۸۳یعنی بیشتر از ۱۰۰میلیون افزایش که باز هم از عمد به تاخیر میندازن نمیدن تا یه۱۰۰میلیون جدید هم بزارن روش لطفا پیگیری کنید هر چی باشه شما خبرگزاری هستید نفوذ دارید،قدرت دارید خواهشاً پیگیری کنید و جواب ها رو هم به ما اطلاع بدید. ممنون

* با سلام و تشکر بابت خبر مفیدتون، ازتون خواهش میکنم صدای خریداران ساینا اس دوگانه پیش فروش تحویل آذر رو به مقامات بالاتر برسانید،ما چه گناهی کردیم که به خاطر یه ماه باید ۷۰ میلیون پول بیشتر بدیم،ما چه گناهی کردیم که از پیش فروش های سامانه یکپارچه که تحویلشون فروردین و اردیبهشت سال بعد هست و هیچ پیش پرداختی نداشتن پول بیشتری بدیم،ما قشر ضعیف چه گناهی کردیم که این شرکت بی در و پیکر باید این ماشین اقتصادی رو بدون هیچ مجوزی هر روز گرون کنه،۷۰ میلیون پول سه سال پس انداز ماست ،مصوبه ۴۷۳ چی شد؟این شرکت مال این مملکت نیست که هر کاری دلش میخواد می‌کنه و کسی جلو دارش نیست؟مملکت اینقدر بی در و پیکره؟گوش مسیولین کر شده؟شکایتمونو کجا ببریم؟بخدا قشر ضعیف از زندگی تو این مملکت زیر بار این فشارها دارن از بین میرن؛چطوره ماشین های مونتاژی که واسه قشر پولداره موقع ارسال دعوتنامه قیمتشو کم میکنید بعد نوبت قشر ضعیف میرسه افزایش؟خواهش میکنم صدای ما رو به گوش مسیولین برسونید،بخدا نداریم دلمون خوش بود بعد یه سال انتظار با قیمت کارخونه سوار یه ماشین میشیم نمی‌دونستم بعد یه سال انتظار باید به قیمت بازار آزاد ماشین بخریم و پولمونو هم یه سال بیخودی بخوابونیم،اگه همین پولو تو بانک گذاشته بودیم حداقل می‌تونستیم وام درست حسابی بگیریم یه گوشه ی زندگیمونو جمع کنیم. بابت اطلاع رسانی هاتون. ممنون

* با سلام بنده در آذر سال ۴۰۱ ساینا دوگانه با مبلغ ۱۱۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای تحویل مرداد ۱۴۰۲ ثبت نام کردم اما حدود دوماه از وعده داده شده می گذرد اما خبری از دعوت نامه تکمیل وجه نیست از مسئولان خواهشمند است رسیدگی نمایند

* با سلام و تشکر از خبرگزاری زیرنویس بابت انعکاس نارضایتی بیش از حد مشتریان پیش فروش های سال قبل سایپا از گران کردن غیر منطقی و بی رحمانه این شرکت در عرض دوازده روز و طی سه مرحله به مبلغ هفتاد میلیون تومان،بدون احتساب سود مشارکت و عدم اجرای مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت برای خودروی ساینا اس

* خدا لعنتشون کنه.. منکه واقعاً ندارم… باید انصراف بدم

* بخدا سایپا داره ظلم میکنه این ازقیمت تکسوز اونم ازدعوتنامه های دوگانه های مرداد وشهریور ماه که به دست فراموشی سپره شده

* با سلام و ادب و احترام. تو را به خدا تو را به قرآن صدای ما را به جایی برسانید.بنده بهمن ماه پارسال برای خرید ساینا اس دوگانه سوز مبلغ ۱۱۴۲۵۰۰۰۰ تومان واریز کردم که قرار شد شهریور ماه ۱۴۰۲ خودرو رو تحویل بگیرم الان با گذشت دو ماه دیر کرد هرجا تماس میگیرم جواب سربالا به ما میدهند و هیچ خبری از خودرو نیست بنده ماشین فروختم و پول فراهم کردم که تکمیل وجه کنم اما این خودرو هر چند روز یکبار داره افزایش قیمت میده واقعا”سایپا خودمختار شده وهیچ نهادی هم نییت فکری به حال ما بدبخت بیچاره ها کنه حالا با ۱۰۰۰ امید و قول و وعده به خانواده باید انصراف بدهم چون با این قیمتی که اینها تعیین کردند نمیتونم تکمیل وجه کنم.

*سلام سایپا گرانفروشی می‌کنه وحق مردم را ضایعه میکنه

* سایپا چی فکر کرده بعد عید که اینهمه قیمت رو بالابرد دوباره سیر نشده ۴بار افزایش قیمت داشته با حقوق کارگری چجورتکمیل وجه کنیم هیچ کس نیست صدای ما رو بشنوه من نتونستم بیام تهران تو تجمع باشم امثال من زیاده لطفا رسیدگی کنین

* آقا به ولله من رفتم وام گرفتم ۴۵ میلیون دیگه شو از کجا بیارم بخدا کارگر ساختمانیم

* باسلام به همه هم وطنام. سایپا عملا مونده توروز روشن دزدی کنه. من پارسال ۱۹ آذر ۱۴۰ میلیون پول واریز کردم. تحویل هفته چهارم مرداد ماه باید دعوت نامه می اومد تا الان ۱۶ هنوز خبری ندادن.آیا نهادی نیس ورود کنه نظارت کنه به هرجا زنگ میزنی جواب نمیدن میگن به ما مربوط نیس. من از کجا جواب بگیرم.

* آقا باید همه یکی بشیم از سایپا شکایت کنیم وکیل بگیرم یک نفر پیدا بشه گروه روبیکا درست کنید عضو بشید شاکی بشیم از این …اینا میخان قیمت این بدل ماشین هندی رو به قیمت ماشینهای …. برسونن و با اونا مقایسش می‌کنند

* مقصراصلی مردم اندکه میرن ازاین دزدهاوکلاهبرداران خریدمیکنن..مسئول کجابودیعنی فکرمیکنین مسئول ومدیرورئیس و..و..به فکرشماهستن؟؟

*تیموری با سایپا مثل غنیمت جنگی برخورد میونه. سیاسی کاری، تغییرات بی سابقه مدیریتی، حقوق نجومی، وعده های پوشالی

* اگه کارخونه گرون کنه، قطعاً بازار هم گرون میشه

* فقط فقط تنها راحش اینکه این آفتابهای سایپا رو کسی نخره همه برن انصراف بدن لعنت خدا به مسئولین بی کفایت

* رئیسی باید جرات به خرج بده و دست اصلاح‌طلبای خائن رو از خودروسازی کوتاه کنه، مماشات بیشتر از این هم به ضرر خودشه هم به ضرر مردم

* چرا دعوتنامه های ساینا اس دوگانه رو ارسال نمیکنید ۵ با افزایش قیمت برای ساینا اس تودیع ماه برای چیه؟ چی داره این ماشین که هم قیمت پارس شدع؟ از کجا بیاریم انقدر پول دوباره جور کنیم چندبار وام بگیریم اخه. خدا لعنتتون کنه

* باسلام مگه فقط به اونی که دست می‌کنه تو جیب مردم میگن دزد به ایناهم میگن دزد البته از نوع کثیف ی جای این دنیا رابگو که به این شکل ماشین بفروشند بعد از یک سال هنوز بی تکلیفم آن شالله که خیر از این پولایی که میگیرن و مردم را اذیت میکنن نمیبینن

*چرا هیچکس نمیتونه جلو شرکت سایپارو بگیره ؟چقدر دزدی از جیب مردم ۹ ماهه منتظر یه لگنیم بعد ده روزه ۷۰ میلیون گرون کردند

منبع خبر: رکنـا