مرسدس مایباخ اکنون همراه با استارتاپی به نام Space Perspective حال حرکت به سمت خارج از سیاره زمین است. مشارکت مرسدس و اسپیس پرسپکتیو از روی زمین شروع می‌شود. شاسی بلند مرسدس بنز EQS میباخ به عنوان خودروی رسمی برای Space Perspective شروع به کار می‌کند و در هر پرواز ۶ مسافر را به سمت […]

مرسدس مایباخ اکنون همراه با استارتاپی به نام Space Perspective حال حرکت به سمت خارج از سیاره زمین است.

مشارکت مرسدس و اسپیس پرسپکتیو از روی زمین شروع می‌شود. شاسی بلند مرسدس بنز EQS میباخ به عنوان خودروی رسمی برای Space Perspective شروع به کار می‌کند و در هر پرواز ۶ مسافر را به سمت کپسول تحت فشار خود می‌برد.

سفر به فضا با مرسدس بنز لاکچری!

به هر کپسول یک بالون فضایی عظیم با نیروی هیدروژنی متصل شده که مسافران را با سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت، تا ۳۰ کیلومتر بالا می‌برد. جهت یادآوری، فضا از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری شروع می‌شود. هر سفر حدود شش ساعت طول می‌کشد. دو ساعت برای رسیدن به این ارتفاع، دو ساعت شناور در فضا و دو ساعت در مسیر بازگشت.

 

جین پوینتر، بنیانگذار Space Perspective خاطرنشان می‌کند که این سفر مانند مرسدس EQS میباخ الکتریکی، کاملاً بی‌صدا بوده دارای سوخت کربن خنثی است.

پوینتر می‌گوید: «ما همه‌ را به فضا می‌بریم، اما به روشی بسیار متفاوت از آنچه که به احتمال زیاد تصور می‌کردید. هیچ موشک و لباس فضایی‌ای در کار نیست. در عوض، ما از بالونی استفاده می‌کنیم که به آرامی افراد را به فضا می‌برد تا آن تجربه اولیه فضانوردی را داشته باشند.”

سفر به فضا با مرسدس بنز لاکچری!

داخل کپسول Space Perspective، حس یک SUV لوکس با شش صندلی راحت رو به پنجره‌های عظیم، مقداری فضای سبز و حتی حمام را انتقال می‌دهد. فضای داخلی توسط Space Perspective طراحی شده، اما ممکن است با این مشارکت تغییر کند.

اولین ماموریت Space Perspective قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ انجام شود و آزمایشات آن در حال حاضر ادامه دارد. قیمت هر صندلی ۱۲۵ هزار دلار اعلام شده است، به این معنی که پروازها منحصراً به افرادی محدود می‌شود که احتمالاً می‌توانند هزینه خرید یک مرسدس بنز EQS مایباخ را داشته باشند.

در حال حاضر بیش از ۱۶۵۰ نفر بلیط‌هایی را برای رفتن به فضا خریداری کرده‌اند.

خبرآنلاین

+