به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، علی برکه از رهبران جنبش حماس در خارج از فلسطین امروز سه‌شنبه از تماس برخی از کشورهای عربی و خارجی با این جنبش خبر داد. برکه به پایگاه خبری النشره گفت: برخی از این کشورها عملیات طوفان الاقصی را تبریک گفتند و برخی دیگر برای میانجیگری در مسئله […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، علی برکه از رهبران جنبش حماس در خارج از فلسطین امروز سه‌شنبه از تماس برخی از کشورهای عربی و خارجی با این جنبش خبر داد.

برکه به پایگاه خبری النشره گفت: برخی از این کشورها عملیات طوفان الاقصی را تبریک گفتند و برخی دیگر برای میانجیگری در مسئله آتش‌بس، اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: حماس به این کشورها گفته است که اسرائیل باید دست از حمله به ملت فلسطین بردارد و بعد از آن، درباره راههای پایان بخشیدن به این درگیری صحبت خواهیم کرد.

این مقام حماس با اشاره به اینکه هیچ گفت‌وگویی درباره اسرا صورت نگرفته است، تصریح کرد: پس از آتش‌بس، پرونده اسرا هم بررسی خواهد شد. البته این جنگ فقط به خاطر تجاوزات صهیونیستها آغاز شد.

برکه با تأکید بر لزوم لغو محاصره غزه و آزادی اسرا، خاطر نشان کرد: از روز نخست دیدیم که دشمن در برابر حملات مجاهدان دچار فروپاشی شد. نخست وزیر اسرائیل هم با حمله هوایی به غیر نظامیان در نوار غزه به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست خود است.

وی همچنین سازش کشورهای عربی با صهیونیستها را به سود تل‌آویو دانست و تأکید کرد: نتانیاهو از روابط با برخی از کشورها برای تداوم جنایت علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند. عادیسازی چراغ سبز به اسرائیل است تا الاقصی را تسقیم و قدس را یهودی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در چهارمین روز عملیات مقاومت فلسطین موسوم به طوفان الاقصی، امروزجدیدترین شمار تلفات نیروهای خود را ۹۰۰ کشته و ۲۷۴۱ زخمی اعلام کرد.

این در حالی است که منابع فلسطینی شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی که از روز شنبه (۷ اکتبر) آغاز شده را ۶۸۷ شهید از جمله ۱۴۰ کودک اعلام می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز اعلام کرد که با تشدشد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به ۷۰۴ تن رسیده و ۳۹۰۰ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است. رژیم صهیونیستی به اسارت دست‌کم ۱۰۰ صهیونیست به دست نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرده است.