حمایت ایلان ماسک از یک صفحه ضداسرائیلی/ صاحب «ایکس» متهم شد
حمایت ایلان ماسک از یک صفحه ضداسرائیلی/ صاحب «ایکس» متهم شد

ایلان‌ماسک پس از توصیه به کاربران توییتر برای دنبال کردن یک حساب کاربری که بارها از فلسطین در برابر اسرائیل حمایت کرده است متهم به ترویج یهودستیزی در آمریکا شده است.

 

اقتصادآنلاین نوشت: ایلان‌ماسک و رئیس توییتر که وی آن را به X تغییر نام داده است، به کاربران گفت که دو حساب کاربری ناشناس که طرفدار حماس هستند را دنبال کنند، او بعداً این توییت‌ها را حذف کرد.

این حساب‌ها با نام (War Monitor) و (OSINTdefender)  دارای تیک آبی هستند که نشان می‌دهد آنها سرویس پریمیوم دارند، حساب پریمیوم شده باعث می‌شود توییت‌ آن‌ها در تایم لاین افراد بیشتری نشان داده شود.

روز یکشنبه، ماسک در توییتی نوشت: برای پیگیری اخبار جنگ از حساب‌های، @WarMonitors و @sentdefender استفاده کنید.

بعد از این زمانی که این حساب‌ها قربانیان حملات هوایی فلسطینی را (شهید) توصیف کرد، آقای ماسک نوشت: لطفاً از کلمات مناسب استفاده کنید وگرنه باید توصیه خود را برای دنبال کردن حساب شما پس بگیرم.

او سپس توئیت اصلی را که میلیون‌ها بازدید داشت را حذف کرد.

سام سوکول، روزنامه‌نگار اسرائیلی، نوشت: حساب توییتری که ایلان‌ماسک برای کسب اخبار درباره جنگ اسرائیل و حماس توصیه می‌کند، ضدیهودی است.

به گفته کارشناسان از زمانی که حماس در روز شنبه حملات خود را علیه اسرائیل انجام داد، این صفحه رسانه اجتماعی مملو از مطالب در حمایت از فلسطین و حماس بوده است.

امرسون بروکینگ، کارشناس اطلاعات شورای آتلانتیک، که اخیراً به وزارت دفاع ایالات متحده در مورد سیاست های سایبری مشاوره داده است، در پلت فرم ایکس نوشت: حساب‌هایی که تیک آبی را با پرداخت پول به‌دست آورده‌اند اکنون در حال نشر اطلاعات بر ضد منافع آمریکا و یهودستیزی هستند که آقای ایلان‌ماسک آن‌ها را به دیگران توصیه می‌کند.

ایلان‌ماسک قبلا با گروهی که علیه یهودستیزی مبارزه می‌کند، مبارزه کرده است، او این سازمان را تهدید به شکایت کرده است و مدعی شده است که به دروغ او را به یهودستیزی و فشار بر شرکت‌ها برای عدم تبلیغ در توییتر متهم کرده است.

ایلان‌ماسک اخیراً با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ملاقات کرد و نتانیاهو از او خواست تا با یهودستیزی در این پلتفرم مقابله کند.

عمران احمد، مدیر اجرایی مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، که توییتر به دلیل انتقاد از این سرویس از آن شکایت کرده است، گفت: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که در گسترش تبلیغات خطرناک، کاملاً یکسان عمل نمی‌کنند.

منبع: اطلاعات انلاین