طوفان الاقصی این کشور‌های اسلامی راه هم شوکه کرد
طوفان الاقصی این کشور‌های اسلامی راه هم شوکه کرد

اکنون جریان مقاومت نه تنها ضربه سختی بر رژیم صهیونیستی وارد کرده است که در عمل بر ادامه سازش برخی دولت‌ها در کشور‌های مسلمان منطقه «شوک بزرگ» وارد کرده است.

 

ابوالقاسم قاسم زاده: آنچه اکنون در جنگ نابرابر از سوی رژیم صهیونیستی در برابر دو جبهه مقاومت، غزه و لبنان در جریان است، دوشاخص را نشان می‌دهد؛ اول، نژادپرستی دولت صهیونیستی نتانیاهو و دوم، مقاومت در برابر آن در دو جبهه عربی، اسلامی در غزه و در لبنان.
نتانیاهو و دولت راست افراطی او، جانشین واقعی ژنرال «شارون»‌اند که فاجعه جنگ ویرانگر در بیروت(لبنان) و قتل عام کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع فلسطینی در دو اردوگاه «صبرا و شتیلا» را رقم زد.

اکنون اگرچه مجموعه رسانه‌های صهیونیست‌زده غربی از حمله «تلافی جویانه» ارتش اسرائیل به غزه نمایش «قدرت» می‌دهند اما، بار دیگر تجربه ضدبشری و نژادپرستانه کشتار فلسطینان در بیروت و دو اردوگاه «صبرا و شتیلا» تکرار می‌شود. نتانیاهو خود را جانشین واقعی «شارون» می‌داند که نفرت تاریخی در اذهان جهانیان از قتل عام زنان، کودکان و جوان و پیر فلسطینی را در یک نیمه شب تا صبح در این دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی در بیروت رقم زد و در تاریخ این رژیم نژادپرست حک کرد!

خط سازش دولت‌های عربی و برخی دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی سالهاست که میدان مقاومت، حتی در جبهه‌های سیاسی و بین‌المللی را رها کرده‌اند؛ در حالی که  دولت کنونی «راست افراطی» به ریاست «نتانیاهو» در اسرائیل همچنان تفکر سلطه‌گری «از نیل تا فرات»، سرزمین موعد یهودیان را باور دارند.

بر این اساس تعریف «مقاومت، ایستادگی در برابر تثبیت دولت نژادپرست صهیونیستی است؛ دولتی که به لحاظ تاریخی توسط «انگلیس و آمریکا» در منطقه بنیاد نهاده شد.

خط مقاومت، صف شکنی در برابر تثبیت رژیم نژادپرست صهیونیستی است؛ که اکنون از سوی «حماس»، طوفان «الاقصی» نام گرفته است. زیرا در یک سال گذشته چندین بار وزیر کشور «نتانیاهو» که یک افراطی نژاد پرست است با چکمه نظامی گری برای ویران‌سازی قبله دوم مسلمین، «قدس شریف»مانور داد.

نتانیاهو که از سوی اکثریت شهروندان اسرائیل «فاسد» خوانده می‌شود و خواهان برکناری او از نخست وزیری دولت اسرائیلی‌اند، سوار بر اسب مراد برای تثبیت هژمونی قدرت اسرائیلی بر منطقه، نمایش قدرتمداری می‌دهد.

سلطه رسانه‌ای صهیونیست‌ها در غرب، به ویژه در آمریکا نیز مدام از او چهره قدرتمندترین رئیس دولت در خاورمیانه را ترسیم و تبلیغ می‌کند. آن هم با اخبار خط سازش برخی از دولت‌های عربی و غیرعربی در منطقه برای افراطی‌ترین دولت نژادپرستانه در تاریخ. در چنین فضایی حماس «سکوت و تمکین» در برابر رژیم صهیونیستی، را شکست. «اسماعیل هنیه» به درستی گفت: «طوفان از غزه آغاز شد و به همه جا سرایت خواهد کرد. حماس محاصره شکنی رژیم صهیونیستی را با موفقیت انجام داد.»

از یاد نبرید که چند سال قبل در مجمع عمومی سازمان ملل گزاره «صهیونیسم مترادف نژادپرستی» به تصویب رسید اما دیری نپایید که با فشار و همسویی دولت‌های آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس، همچنین روسیه، این مصوبه دوام چندانی نیافت و در یک نمایش «مضحک» پس گرفته شد.

اکنون جریان مقاومت نه تنها ضربه سختی بر رژیم صهیونیستی وارد کرده است که در عمل بر ادامه سازش برخی دولت‌ها در کشورهای مسلمان منطقه «شوک بزرگ» وارد کرده است.

به ویژه تجاوز جنگی ارتش اسرائیل به سراسر غزه، فاجعه بزرگ انسانی را دارد رقم می‌زند. دولت‌های عربی و غیرعربی در سراسر کشورهای اسلامی نیز در شرایط خاصی قرار گرفته‌اند. آن هم در حالی که رژیم صهیونیستی عملیات همه جانبه خود در غزه را به گفته نتانیاهو با هدف نابودی و محو غزه کلید زده است.

به گزارش زیرنویس، اگر دولت‌های اسلامی در سراسر کشورهای مسلمان، به ویژه در منطقه ما، علی‌الخصوص دولت‌های عربی خلیج فارس، همچنین ترکیه، ایران و… اقدام فوری و مؤثری به صورت متحد در برابر تهاجم و کشتار نژادپرستانه اسرائیلی‌ها در غزه انجام ندهند، دولت راست افراطی اسرائیلی، «مسجد الاقصی» قبله دوم مسلمین را هدف «ویرانگری» خواهد کرد.

منبع: اطلاعات انلاین