تیم ملی فوتبال مدرسه پیرمردها شده است/ تورنمنت اردن هیچ کمکی به ما نمی‌کند
تیم ملی فوتبال مدرسه پیرمردها شده است/ تورنمنت اردن هیچ کمکی به ما نمی‌کند

یک پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال همانند مدرسه پیرمرد‌ها شده است و همان قبلی‌ها به اردو دعوت شدند.

 

به گزارش زیرنویس، مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال  درباره اینکه ارزیابی‌اش از لیست تیم ملی فوتبال چیست؟، گفت: من لیست را دیدم که کلیشه‌ای و قدیمی و پر از لژیونر بود و از دل لیگ فقط ۴، ۵ بازیکن گذاشتند که هیچ کدام در تیم ملی  بازی نمی‌کنند. انگار جای سرمربی عوض شده و کی‌روش رفته و قلعه‌نویی آمده است و همان نفرات در تیم ملی حضور دارند.

او افزود: صددرصد قلعه‌نویی  باید جوانگرایی کند و اکنون موقع پوست اندازی است چون تیم ملی همانند مدرسه پیرمرد‌ها شده است ضمن اینکه تیم ملی ارث هیچ‌کس نیست و هر کی می‌آید یا  یک سال بازی می‌کند و یا اینکه ۱۰ سال در تیم ملی حضور دارد. قلعه‌نویی باید جوانگرایی را در سرلوحه کار خود قرار بدهد. درست است  تیم ملی امید نتیجه نگرفته است، اما در داخل آن بازیکنان مستعد فوق‌العاده زیاد است.

دفاع وسط‌های تیم ملی بالای ۳۰ سال هستند و چه اشکال دارد ۲ جوان ۲۰، ۲۲ ساله به تیم ملی دعوت شوند. شاید قلعه‌نویی دوست دارد از باتجربه‌ها بیشتر استفاده کند، اما این امر یک روز آسیب می‌زند و آن هم زمانی است که جام ملت‌های آسیا شروع شود. سرنوشتی که برای تیم ملی امید و جوانان رقم خورد مطمئن باشید برای تیم ملی بزرگسال هم اتفاق می‌افتد. هیچ جای دنیا این طور نیست که ۲۰ بازیکن را ۱۰ سال به تیم ملی دعوت کنند.

بازیکنانی که در لیگ زحمت می‌کشند چه سرنوشتی دارند. رضا اسدی در زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کرد من یکی از منتقدانش بودم، اما اکنون یکی از بهترین بازیکنان است. چرا او به تیم ملی دعوت نشده است؟

فنونی زاده درباره اینکه تیم ملی فوتبال در  تورنمنت اردن محک می‌خورد، گفت: همه تیم‌های حاضر در این تورنمنت درجه ۲ آسیا هستند و  این تورنمنت هم هیچ کمکی به ما نمی‌کند. یک بازی با ترکیه کنند انگار ۵ بازی با اردن، عراق و قطر کردند.

باشگاه خبرنگاران