به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل آمار جدیدی از تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. بر اساس آمار جدید رسمی رژیم صهیونیستی، تعداد کشته شدگان این رژیم در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر رسیده است. همچنین شمار مجروحان عملیات حماس نیز به ۲۹۰۰ […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل آمار جدیدی از تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

بر اساس آمار جدید رسمی رژیم صهیونیستی، تعداد کشته شدگان این رژیم در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

همچنین شمار مجروحان عملیات حماس نیز به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از حمله غافلگیرانه گروه مقاومت فلسطینی حماس به رژیم صهیونیستی که منجر به جنگ همه جانبه بین دو طرف شد، در اظهاراتی در کاخ سفید، حملات حماس را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود نسبت به تحولات فلسطین ابراز انزجار کرد و گفت که تاکنون بیش از یک هزار اسرائیلی کشته شده که در میان آن‌ها ۱۴ آمریکایی نیز حضور دارند.

همزمان نیز، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با الجزیره اظهاراتی بیان داشت که نشان از شوک مستمر آمریکا و سردرگمی آن نسبت به چگونگی ورود نیروهای حماس به شهرک‌های پیرامونی غزه و اجرای این حمله بزرگ و پیچیده است.

جان کربی اظهار داشت «روشن است که حمله حماس پیچیده بود و چند ماه برای آن برنامه‌ریزی شده و خوب برای این حمله آماده شده بودند.»

کربی تاکید کرد که «ما همچنان در حال جمع آوری و تحلیل اطلاعات پیرامون چگونگی موفقیت حماس در اجرای این عملیات هستیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم.»

وی بیان داشت که ناو هواپیمابر گرالد فورد در منطقه حضور دارد و هدف از آن پیام بازدارندگی و محافظت از منافعمان است.

این مقام آمریکایی در حالی که آمریکا تمام قد از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، ضمن هشدار نسبت به ورود حزب الله و طرف دیگری به جنگ، گفت که «هر طرفی مانند حزب الله یا دیگران باید قبل از اتخاذ تصمیم مداخله در این جنگ خوب بیندیشند.»

کربی از تداوم رایزنی آمریکا با متحدان خود در منطقه و اروپا و قطر خبر داد و بر تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

همزمان، «لوید جی آستین»، وزیر دفاع آمریکا، امروز به صورت تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت و گو کرد.

آستین در این گفتگو تلاش کرد تا بر حمایت بی دریغ ایالات متحده از رژیم اسرائیل در پی عملیات اخیر حماس تاکید کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهد این کشور برای تسریع قابلیت‌های دفاع هوایی و مهمات درخواستی اسرائیل در حمایت از تلاش‌های تل آویو تاکید کرد.

آستین و گالانت همچنین توافق کردند که در روزها و هفته‌های آینده در تماس نزدیک باقی بمانند.

منبع: مـهر