به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مهدی تاج عصر امروز سه‌شنبه پس از انتخاب میرشاد ماجدی به ریاست هیئت فوتبال استان تهران، اظهار داشت: باید از احمدرضا براتی سرپرست هیئت تهران برای تلاش‌هایش در چند ماه گذشته و برگزاری منظم و بدون حاشیه مجمع تشکر کنم. مجمع به خوبی برگزار شد و همه […]

- تیم امید مدیریت واحد می‌خواهد/حق پخش، اهمیت بالایی دارد

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مهدی تاج عصر امروز سه‌شنبه پس از انتخاب میرشاد ماجدی به ریاست هیئت فوتبال استان تهران، اظهار داشت: باید از احمدرضا براتی سرپرست هیئت تهران برای تلاش‌هایش در چند ماه گذشته و برگزاری منظم و بدون حاشیه مجمع تشکر کنم. مجمع به خوبی برگزار شد و همه سعی کردیم در این مدت با نامزد‌ها دیداری نداشته باشیم.

وی گفت: با ماجدی در فدراسیون هم کار هستیم و دو مرتبه یکدیگر را ملاقات کردیم که برای امور فدراسیون بود. حتی حسین خبیری بار‌ها با من تماس گرفت که نظرم روی چه فردی است، اما پاسخی ندادم. ماجدی با فوتبال آشناست و در زمان ریاست خودم وارد بخش مدیریتی شد.

رئیس فدراسیون فوتبال، بیان کرد: توانمندی فوتبال تهران بسیار بالاست. ۴۰۱ تیم در شهر تهران و ۲۷۱۲ مسابقه در شهر تهران برگزار شده است. اگر به کل استان تعمیم دهیم بسیار بیشتر است. این آمار با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. کدام ورزش یک میلیون نفر را هر هفته به ورزشگاه‌ها می‌کشاند؟

تاج ادامه داد: فوتبال در تهران نیاز به نظم دارد و باید فوتبالش ارزان شود. گزارش‌هایی در این خصوص داریم و ماجدی باید مانع گرانی شودو می‌بایست برنامه‌ریزی مدونی نسبت به ارزان سازی فوتبال داشته باشد. انتظار دیگر از تهران در فوتبال ساحلی است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درآمد فوتبال در فوتبال توزیع نشده است. مگر می‌شود تاکسی را در همین تهران سوار کنید، اما ۷۰ الی ۸۰ درصد پول مسافر را نگیرید؟! حق پخش تلویزیونی ۷۰ درصد درآمد موجود فوتبال است این باید یک‌جایی دیده شود. از نمایندگان مجلس ممنونم که این را در برنامه توسعه آمده است.

وی اظهار داشت: می‌دانستم AFC به زودی ابلاغ خواهد کرد که باشگاه‌ها باید با مسئولان پخش، قرارداد خود را بیاورند. اینکه مجلس در مطالعاتش دیده کار بسیار خوبی است. درآمد عمده ما از فیفا و AFC است. اگر این درآمد را نگیریم که اداره فوتبال سخت است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نتایج تیم امید کشورمان، عنوان کرد: نتایج تیم امید هم باید بررسی و مشخص شود. این خیلی مهم است که برای این تیم، مدیریت واحد در نظر گرفته شود. کارگروهی را برای بررسی نتایج آن در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم دو سیستم VAR که به ایران منتقل شده در کشورمان بمانند. یک دستگاه دیگر هم از فیفا می‌آید تا با سه سیستم کار را ادامه دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رعایت سقف قرارداد‌ها در لیگ برتر، گفت: سال گذشته رقم قرارداد‌ها دو هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بسته شد و امسال دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که ۷ درصد افزایش داشته است. اگر سقف قرارداد‌ها انجام نمی‌شد به گفته همه مدیران باشگاه‌ها، این عدد به ۶ هزار میلیارد تومان در گزارش سازمان بازرسی می‌رسید. خوشبختانه حداقل از این سمت کنترل جدی شد و بابت آن خوشحالم که تیم‌های لیگ برتری در تهران نیز کمک کردند تا حداقل‌ها را رعایت کنیم. در تعداد بازیکن خارجی محدودیت‌ها کمتر شد. این رویه‌ای است که خود باشگاه‌ها در گرفتن بازیکن پیش گرفتند.

تاج گفت: فوتبال با دستان یک نفر حل نمی‌شود و همه باید کمک کنند. محدودیت‌های مالی را پذیرفته‌ایم، اما بهترین شرایط را سوای تیم امید که جا دارد بابت نتایج آن عذرخواهی کنیم، در تیم‌های ملی داریم. تیمی روی امید کار می‌کند تا کارشناسی شود چرا در رده امید نتیجه‌ای نمی‌گیریم. باید روی بحث مدیریتی آن و انتخاب سرمربیگری تیم امید کار شود. تیم نوجوانان به جام جهانی صعود کرده، ولی برای این تیم نیز نیاز به کار کارشناسی هست و اینطور نیست که بگوییم، چون به جام جهانی رفته، کارشناسی روی این تیم صورت نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا