فهرست مواد و روش‌های ممنوعه ۲۰۲۴ منتشر شد
فهرست مواد و روش‌های ممنوعه ۲۰۲۴ منتشر شد

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ابتدای اکتبر هر سال فهرست مواد و روش‌های ممنوعه را ۳ ماه پیش از سال میلادی جدید، به همراه خلاصه‌ای از تغییرات لیست جدید و دارو‌های برنامه نظارت را منتشر می‌کند. دارو‌های برنامه نظارت، دارو‌هایی هستند که در واقع ممنوع نبوده، اما از نظر میزان مصرف و عوارض زیر ذره […]

- فهرست مواد و روش‌های ممنوعه ۲۰۲۴ منتشر شد

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ابتدای اکتبر هر سال فهرست مواد و روش‌های ممنوعه را ۳ ماه پیش از سال میلادی جدید، به همراه خلاصه‌ای از تغییرات لیست جدید و دارو‌های برنامه نظارت را منتشر می‌کند.

دارو‌های برنامه نظارت، دارو‌هایی هستند که در واقع ممنوع نبوده، اما از نظر میزان مصرف و عوارض زیر ذره بین وادا قرار دارند تا در صورت مصرف غیر متعارف یا اثبات عوارض جانبی در فهرست ممنوعه سال‌های آتی قرار گیرند.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران هر ساله نسبت به ترجمه لیست جدید اقدام می‌کند تا به عنوان مرجع رسمی در دسترس ورزشکاران، نیرو‌های پشتیبان ورزشکار و تیم پزشکی قرار گیرد.

لازم به ذکر است با هماهنگی صورت گرفته با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، ترجمه فارسی لیست ممنوعه به وادا ارسال می‌شود تا جهت انتشار در وب سایت رسمی آژانس قرار گیرد.

برای دیدن لیست مواد اینجا کلیک کنید.

باشگاه خبرنگاران