فولادی ها در چهار دیدار قبلی، تنها موفق به زدن یک گل و دریافت یازده گل شدند. در دو دیدار با ملوان و پرسپولیس، کمترین امید گل برای آنها به ثبت رسید. شاگردان منصوریان در بازی با سرخ پوشان پایتخت، اصلاً شوتی به سمت چارچوب روانه نکردند. با وجود این اوصاف، سکوهای اهواز هم در […]

- کلوب| ایگناسیو پازل گمشده فولاد؟

فولادی ها در چهار دیدار قبلی، تنها موفق به زدن یک گل و دریافت یازده گل شدند. در دو دیدار با ملوان و پرسپولیس، کمترین امید گل برای آنها به ثبت رسید. شاگردان منصوریان در بازی با سرخ پوشان پایتخت، اصلاً شوتی به سمت چارچوب روانه نکردند.

با وجود این اوصاف، سکوهای اهواز هم در جو نامطلوب و ملتهبی به سر می برد. از همان ابتدا، هواداران فولاد با نشستن منصوریان بر روی نیمکت تیم شان، مخالف بودند. اوضاع روز به روز بدتر شد و کار به جایی رسید که هواداران فولاد، خواستار اخراج این مربی شدند. در نهایت آنچه که باب دل طرفداران فولاد بود، اتفاق افتاد و خوان ایگناسیو، به عنوان یک مربی خارجی، هدایت فولادی ها را برعهده گرفت. با حضور مربی اسپانیایی، تیم احیا شد و با شوک مثبت ایگناسیو، توانستند تا حدودی، چراغ امید دل هواداران را روشن نگه دارند.

شاگردان ایگناسیو، در بازی با تیم هوادار که به اولین برد در لیگ بیست و سه، دست پیدا کردند، از هر لحاظ بهتر بودند و کاملا استحقاق برد برابر هوادار را داشتند. تیم ایگناسیو، بالاترین نرخ امید به گل را در طی پنج دیدار سپری شده، به ثبت رساند. ضمن اینکه فولاد و تراکتور، به ترتیب بیشترین نرخ امید به گل در هفته هفتم را به خود اختصاص دادند. از چنین آمار و ارقامی، متوجه می شویم که سبک کاری پاکو خمس و ایگناسیو، بسیار به یکدیگر شبیه است و جالب اینجاست که شروع پاکو خمس در تراکتور، با برد برای تی تی ها همراه شد و همین اتفاق هم برای سرمربی فولاد رخ داد!

آن‌طور که پیداست، سرمربی فولاد قصد دارد این تیم را متحول کند و تعطیلات فیفا دی، بهترین فرصت است که ایگناسیو، به بهترین شکل ممکن، تفکرات و ایده های خود را به بازیکنان، تزریق کند. برد فولاد در اکباتان، بازیکنان تیم را از زیر بار فشار روانی خارج کرد. این برد، در میان اخبار دیگر فوتبال کشورمان، گم و کمتر به آن پرداخته شد. هرچند که همین برد تک گله، نقطه آغازی برای شروع ماجراجویی مربی اسپانیایی فولاد خوزستان است. مردی که در الچه، لوانته و آلمریا کار کرده و بهتر از هر کس دیگری می تواند فولاد را به دوران اوجش برگرداند.

محمد آبشک، در مصاحبه ای با خبرنگاران بعد از اتمام بازی با هوادار، اذعان کرد که سبک نکونام به مارتینز شباهت دارد اما هیچ شباهتی میان نکونام و ایگناسیو نیست! آمار و ارقام و سوابق کاری، به خوبی کیفیت دو مربی را به تصویر می کشد. شاید ایگناسیو، در ادامه راه حتی محبوب تر از نکو در فولاد شود و چه بسا که برای چند فصل، در فولاد بماند!

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی