به گزارش زیرنویس ، دقایقی پیش نیز آژیر خطر در شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد. این دومین موج حملات موشکی و راکتی به عسقلان است، گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» عصر امروز نیز در واکنش به حملات کور رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان، علاوه بر عسقلان، تل آویو و […]

به گزارش زیرنویس ، دقایقی پیش نیز آژیر خطر در شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

این دومین موج حملات موشکی و راکتی به عسقلان است، گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» عصر امروز نیز در واکنش به حملات کور رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان، علاوه بر عسقلان، تل آویو و هرتزلیا را نیز هدف حملات راکتی قرار داد.

حملات موشکی گسترده گردان‌های القسام به شهر اشغالی عسقلان در دور نخست بعد از ظهر امروز آغاز شد و براساس گزارش شبکه تلویزیونی العربی، ۳۰ انفجار بزرگ در این شهر رخ داد.

شاهدان عینی و خبرنگاران اعلام کردند که برای اولین بار در طول تاریخ است که عسقلان هدف چنین حمله‌ شدیدی قرار می‌گیرد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

۵ روز از لحظه حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی و افزون بر ۹۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به یکهزار و ۵۵ تن رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا