انتقاد رئیس یوفا از فوتبال ایتالیا
انتقاد رئیس یوفا از فوتبال ایتالیا

رئیس یوفا گفت: سطح زیرساخت‌های فوتبال ایتالیا بسیار ضعیف است و برای میزبانی یورو ۲۰۳۲ مناسب نیست.

 

به گزارش زیرنویس، چفرین امروز در فلورانس بود، ابتدا برای بازدید از کمپ تمرینی ایتالیا در کوورسیانو، سپس برای شرکت در افتتاحیه پارک جدید ویولا به آن‌جا رفت.

چفرین به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: “این احتمالاً زیباترین مرکز تمرینی است که من دیده ام و باور کنید که کمپ‌های زیادی دیده ام. با این حال، وضعیت کلی در ایتالیا با استادیوم‌ها بسیار نامناسب است و حتی اخباری مبنی بر میزبانی مشترک آن‌ها در یورو به همراه ترکیه برای جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۳۲ باعث نشده که این کشور برای رفع نواقصش عجله کنند. زیرساخت‌های ایتالیا، در مقایسه با سطح فوتبال و وسعت کشور، بسیار ضعیف است. البته من خوشبین هستم، اما فکر می‌کنم دولت باید در نهایت سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها را آغاز کند. اگر کشور شما اصولاً به فوتبال و ورزش علاقه زیادی دارد، باید کار‌های بیشتری انجام دهد. در حال حاضر، ما فقط امیدواریم که همه چیز تا آن زمان خوب باشد. ”

در واقع، ایتالیا در ابتدا قرار بود میزبانی مسابقات را به تنهایی پیشنهاد دهد، اما به دلیل همین نواقص مجبور شد آن را با ترکیه به اشتراک بگذارد، بنابراین در هر کشور پنج استادیوم برای بازی‌ها وجود خواهد داشت.

ایتالیا هنوز تایید نکرده است که از کدام پنج استادیوم برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۳۲ استفاده می‌شود، اما حداقل دو مورد از آن‌ها نیاز به بازسازی اساسی دارند تا کاملاً برای این رویداد‌ها آماده شوند.

باشگاه خبرنگاران