به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه ۱۹ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه افزایشی است اما بازارها از تب و تاب ناشی از جنگ حماس و اسرائیل افتاده‌اند. امروز برخلاف روندهای متفاوت روزهای گذشته، هم قیمت طلا صعودی است و هم قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه ۱۹ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه افزایشی است اما بازارها از تب و تاب ناشی از جنگ حماس و اسرائیل افتاده‌اند. امروز برخلاف روندهای متفاوت روزهای گذشته، هم قیمت طلا صعودی است و هم قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما قطعات سکه از روز گذشته به کانال پایین‌تر رفته‌اند. همچنین قیمت دلار نیز به کانال ۵۱ هزار تومان رفته است. انس جهانی امروز روند افزایشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۹۱ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۲ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. البته طلا در ساعاتی از دیروز در محدود دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان نیز خرید و فروش می‌شد.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان است؛ حدود ۹۰ هزار تومان بیشتر از دیروز. روز گذشته سکه امامی روند پرنوسانی داشت و از کانال ۳۰ میلیونی به کف کانال ۲۹ میلیون تومانی رفت.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۹۲ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان رسیده است. دیروز سکه بهار آزادی در ساعاتی از روز در کانال ۲۷ میلیون تومانی نوسان داشت. دیروز سکه بهار آزادی نیز از کانال ۲۶ میلیونی به کانال ۲۵ میلیون تومانی رفت ولی امروز در این کانال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۴۱۷ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به هفت میلیون و ۶۰۹ هزار تومان رسیده است. این رقم در ساعاتی از دیروز از هشت میلیون تومان فراتر رفته بود.

قیمت سکه و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییر خاصی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته نداشته است. البته دیروز در ساعاتی از روز، نیم سکه در کانال ۱۶ میلیون تومان هم معامله می‌شد.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر تغییر خاصی را نسبت به آخرین نرخ روز گذشته تجربه نکرده است. قیمت ربع سکه هم دیروز در ساعاتی از روز در کانال ۱۱ میلیون تومان قرار داشت.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. البته دیروز در ساعاتی از روز، سکه گرمی در نیمه کانال شش میلیون تومانی هم معامله می‌شد.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف دیروز صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۰۷ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۷۰.۱۸ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۵۵ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی دو هفته اخیر، قیمت طلای جهانی متاثر از تداوم داده‌های اقتصادی قوی ایالات متحده و نیز ضعف اقتصادی چین، به شدت تحت فشار قرار گرفته و تا حوالی قیمت ۱۸۱۰ دلار سقوط کرده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار هر چند در معاملات غیرقانونی پشت خطی روند افزایشی دارد اما در معاملات نقدی کاهشی شده و به کانال ۵۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت طلا و سکه نیز از تاثیر هیجانات متاثر از جنگ حماس و اسرائیل خالی شده است و هر چند در این لحظه روند افزایشی دارد اما به به ویژه سکه روند نزولی آن نسبت به روزهای گذشته مشهود است.

در همین راستا ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به رخدادهای روزهای اخیر و اثر افزایشی آن در بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «هر چند در روز گذشته بازار آرام گرفته و روند قیمت‌ها کاهشی است اما قبل از روزهای افزایشی اخیر، طی ۲۰ روز گذشته‌، بازار ارز، سکه و طلا آرامش خوبی داشته است.».

او بیان کرد: «تجربه نشان داده است که روند قیمت‌ها آرام آرام اصلاح خواهد شد؛ همچنان که روند افزایش قیمت‌ها روز به روز افزایش داشته طبیعتا در روند نزولی هم به مرور کاهشی خواهد شد.»