عبور ترسناک یک سیارک به اندازه ساختمان ۸ طبقه از کنار زمین
عبور ترسناک یک سیارک به اندازه ساختمان ۸ طبقه از کنار زمین

همشهری‌آنلاین نوشت: بر اساس داده‌های مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا (CNEOS)، این سیارک که TM۳ ۲۰۲۳ نام دارد، حدود ۱۱ تا ۲۵ متر قطر دارد و برای مقایسه، می‌توان گفت که قطرش به اندازه یک ساختمان ۸طبقه که حدود ۲۴متر ارتفاع دارد، است. این سیارک در فاصله ۰.۰۰۱۱۱ واحد نجومی یا حدود ۱۶۰۹۳۴.۴ […]

- عبور ترسناک یک سیارک به اندازه ساختمان ۸ طبقه از کنار زمین

همشهری‌آنلاین نوشت: بر اساس داده‌های مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا (CNEOS)، این سیارک که TM۳ ۲۰۲۳ نام دارد، حدود ۱۱ تا ۲۵ متر قطر دارد و برای مقایسه، می‌توان گفت که قطرش به اندازه یک ساختمان ۸طبقه که حدود ۲۴متر ارتفاع دارد، است. این سیارک در فاصله ۰.۰۰۱۱۱ واحد نجومی یا حدود ۱۶۰۹۳۴.۴ کیلومتری از زمین عبور کرد. برای اینکه بتوانیم مقایسه کنیم، لازم است در نظر بگیریم که ماه در فاصله ۳۸۶۲۴۲.۵۶ کیلومتری از زمین می‌چرخد؛ درحالی که خورشید حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتر دورتر از زمین است.

مارتین بارستو، استاد اخترفیزیک و علوم فضایی در دانشگاه لستر به نیوزویک گفت: «سیارک‌ها واریزه‌هایی هستند که از شکل‌گیری اولیه منظومه شمسی باقی مانده‌اند. به‌دلیل فعل و انفعالات گرانشی بین آنها و دیگر اجرام منظومه شمسی، سیارک‌ها در طیف وسیعی از مدارها وجود دارند.»

منبع: اطلاعات انلاین