اوضاع و احوال عجیب حریفان تیم ملی فوتبال ایران/ مسابقات فلسطین تعطیل شد
اوضاع و احوال عجیب حریفان تیم ملی فوتبال ایران/ مسابقات فلسطین تعطیل شد

تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حریف ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در فیفادی ماه اکتبر رقبای کم‌نام‌ونشانی را در مقابل خود می‌بینند و مسابقات تیم ملی فلسطین هم لغو شده است!

 

تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خود را آماده می‌کند؛ آن‌هم در شرایطی‌که براساس قرعه‌کشی انجام شده، شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله گروهی باید به مصاف تیم‌های ملی امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ بروند که به نظر می‌رسد برای رسیدن به مرحله حذفی، ملی‌پوشان فوتبال ایران کار دشواری را در پیش نداشته باشند. در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌ها، شاگردان قلعه‌نویی در فیفادی ماه اکتبر در تورنمنت دوستانه اردن شرکت کرده‌اند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران فردا (جمعه) باید به مصاف تیم ملی اردن بروند و سپس در دیدار بعدی خود هم باید برابر تیم ملی قطر و یا عراق صف‌آرایی کنند. در شرایطی این دو مسابقه برای تیم ملی ایران تدارک دیده شده که تیم‌های ملی امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ شرایط متفاوتی را در فیفادی ماه اکتبر در پیش دارند؛ به‌طوری‌که به‌واسطه جنگ به‌وجود آمده، حضور تیم ملی فلسطین در تورنمنت دوستانه مالزی لغو شده و آن‌ها شانس رویارویی با تیم‌های ملی تاجیکستان، هند و مالزی را از دست داده‌اند و نمی‌توانند در این فیفادی برابر رقبای خود به میدان بروند و با این اوصاف، با توجه به اینکه در فیفادی بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود، فلسطینی‌ها دیگر شانسی برای برگزاری بازی دوستانه پیش از شروع جام ملت‌های آسیا ندارند!

کویت و لبنان، حریفان امارات در فیفادی ماه اکتبر

اماراتی‌ها که در فیفادی گذشته برابر تیم ملی کاستاریکا به میدان رفتند و توانستند بردی ۴ بر یک را به‌دست آورند، حالا برای فیفادی پیش‌رو تصمیم گرفته‌اند تا در مقابل دو رقیب آسیایی آمادگی خود را محک بزنند و به همین واسطه، شاگردان پائولو بنتو امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در دیداری خانگی به مصاف تیم ملی کویت خواهند رفت. در دومین گام هم شاگردان بنتو باید در مصافی تدارکاتی برابر تیم ملی لبنان به میدان بروند تا آمادگی خود را برابر این دو حریف آسیایی محک بزنند. بنتو که حدوداً ۳ ماه از فعالیتش در تیم ملی امارات می‌گذرد، کار خود را با پیروزی برابر تیم ملی کاستاریکا آغاز کرده و امید دارد که بتواند در فیفادی ماه اکتبر رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی خود در تیم ملی امارات را حفظ کند.

هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی به میدان می‌رود!

تیم ملی هنگ‌کنگ برای رسیدن به دور نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، باید در مرحله پلی‌آف رقابت کند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها در فیفادی ماه اکتبر درگیر برگزاری مسابقه مرحله پلی‌آف باشند. هنگ‌کنگی‌ها که در فیفادی ماه سپتامبر در دو بازی دوستانه، ابتدا برابر تیم ملی کامبوج متوقف شدند و سپس با ۱۰ گل از سد تیم ملی برونئی گذشتند، حالا باید امروز (جمعه) و سپس سه‌شنبه (بیست‌وپنجم مهرماه) در ۲ بازی رفت‌وبرگشت به مصاف تیم ملی بوتان بروند که در صورت شکست دادن این تیم می‌توانند به دور نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ صعود کنند!

منبع: خبـر ورزشی