به گزارش زیرنویس، عادل مصدقی بعداز ظهر پنجشنبه ۲۰ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش باران که از صبح امروز پنجشنبه در منطقه آغاز شده سبب تخریب یک پل موقت در منطقه «اُقچی» کلاله در شرق استان و بسته شده راه پنج روستای این شهرستان شد. وی با بیان اینکه نیروهای راهداری کلاله […]

به گزارش زیرنویس، عادل مصدقی بعداز ظهر پنجشنبه ۲۰ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش باران که از صبح امروز پنجشنبه در منطقه آغاز شده سبب تخریب یک پل موقت در منطقه «اُقچی» کلاله در شرق استان و بسته شده راه پنج روستای این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری کلاله با ماشین آلات بازگشایی از جمله لودر و بیل مکانیکی در نزدیکی پل «اُقچی» مستقر هستند، گفت: پل ارتباطی روستاهای مزبور در سیلاب گذشته دچار تخریب شده بود و راهداری تا ایجاد پل اصلی، مسیری موقت را برای آمد و شد روستاییان منطقه بازگشایی کرده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: راهداران منتظر فروکش کردن سیلاب در مسیر پل موقت واقع در کیلومتر ۳۷ کلاله به زیارتگاه خالد نبی هستند تا عملیات بازگشایی این نقطه ارتباطی با ایجاد مسیر فرعی و برقراری آمد و شد روستاییان «اُقچی» کوچک و بزرگ، «گچی سو» بالا و پایین و «آی تمر» را آغاز کنند.

مصدقی از لغزندگی سطح جاده و وجود مه در محورهای کوهستانی از جمله «خوش ییلاق» آزادشهر، «توسکستان» گرگان، «دراز نو» کردکوی و بارش باران در جنگل گلستان خبر داد و افزود: رانندگان حتماً با سرعت مطمئنه، تردد داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای تداوم بارش باران در استان تا شامگاه امشب، بیان کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری در مناطق کوهستانی خودداری کرده و  پیش از سفر اطلاعات جریان تردد در مناطق کوهستانی را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: ۳۵ گروه راهداری این استان با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان در آماده‌باش قرار گرفته و آماده ارائه خدمات راهداری به رانندگان عبوری در محورها هستند.

استان گلستان دارای پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی است که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.

منبع خبر: رکنـا