به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین سفر استانی به فارس، بعدازظهر پنجشنبه در جمع مردم حاضر در شاهچراغ حاضر شد. وی گفت: مردم نشان دادند مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند. رئیسی با اشاره به اینکه فارس استان مفاخر، اندیشمندان و علمایی نظیر میرزای شیرازی است، افزود: سرداران و […]

 

به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین سفر استانی به فارس، بعدازظهر پنجشنبه در جمع مردم حاضر در شاهچراغ حاضر شد.

وی گفت: مردم نشان دادند مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه فارس استان مفاخر، اندیشمندان و علمایی نظیر میرزای شیرازی است، افزود: سرداران و سرافرازان بسیاری از شیراز برای کشور نقش آفرین بوده‌اند.

وی گفت: مردم استان فارس بارها ثابت کردند پیرو و پاسدار پیام شهدا هستند. پیام شهدا را باید شنید و در اجرای اجرای عدالت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی بکار برد.

وی همچنین پیروی از سیره ائمه را یادآور شد و افزود: در زندگی و سیره ائمه عبادت خدا و خدمت به خلق خدا برای خدا، برای جلب رضای الهی، ایستادگی مقابل دشمنان خداست که مردم فارس حقیقتاً پیروان حق هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شیراز مرکز استان فارس از قطب‌های خدمات درمانی است که این امر وظیفه مسئولان برای خدمت به مردم را بیشتر کرده است.

رئیسی تصریح کرد: صنایع دستی از دیگر ظرفیت‌های استان فارس است که در صورت توجه بیشتر می‌تواند زمینه استقلال بهتر زنان را فراهم می‌کند که در این صنعت فعالیت چشمگیری دارند.

وی با یادآوری اینکه قبل ازسفر تیمی متشکل از افراد متخصص درباره خواسته‌های مردم استان فارس بررسی‌های لازم را انجام دادند که این تیم اعلام کرد آب آشامیدنی و کشاورزی مهمترین نیاز مردم است.

وی گفت: در همین راستا خط دوم انتقال آب افتتاح و خط سوم نیز پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس نامه‌های رسیده از مردم اشتغال بیشترین درخواست مردم است تصریح کرد: دولت سیزدهم ۷۷ هزار شغل در استان فارس ایجاد کرده است.

رئیس جمهور همچنین به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل نیز اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در دولت، فعال کردن واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی است. در این راستا ۵ هزار واحد نیمه تعطیل و راکد احیا شده است.

رئیسی اعلام کرد: برای کارخانه قند ممسنی، آزمایش مرودشت و … در استان فارس نیز برنامه ریزی شده تا به مدار تولید بازگردند.

رئیسی تاکید کرد: دولت از راهبرد خود درباره ایجاد سالیانه یک میلیون شغل عقب نیست، کارهای خوبی انجام شده است به طوری که آمار بیکاری در ۲۳ استان به ۶ درصد رسیده است.

وی افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان را یادآور شد که مسیری راهبردی برای توسعه است.

رئیس جمهور ریل گذاری و توجه بیشتر به زیرساخت‌ها در فارس را مورد تأکید قرار داد.

وی تاکید کرد: مسکن از دیگر مطالبات مردم استان فارس است که دولت با ایجاد ۱۰ هزار مسکن و واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین مصمم است دغدغه‌های مردم در این خصوص را مرتفع کند.

رئیسی گفت: بدخواهان و معاندین به علت عصبانیت از وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی دست به اعمال وحشیانه مانند حمله به حرم حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) زدند اما مردم هیچ گاه از آرمان‌های خود دست نخواهند کشید.

وی استقبال مردم از اعضای هیأت دولت را برای پایبندی به خون شهیدان و وفاداری به رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: این استقبال وظیفه مسئولان را برای خدمت بیشتر می‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آنقدر سفر می‌کنم تا مشکلات برطرف شود، گفت: با تمام توان برای بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: مردم شیراز در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و عصبانیت دشمن باعث شد تا مأموران خود را برای ترور مردم در این حرم امن بفرستد. دشمن در حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ، کودکان را به خاک و خون کشید؛ امروز هم همان دشمن در غزه علیه بشریت جنایت می‌کند و کودکان بی‌گناه را می‌کشد.

وی گفت: امروز نوای پساصهیونیستی از مناره‌های مسجدالاقصی به گوش می‌رسد، این رژیم در سراشیبی سقوطی بدون بازگشت قرار گرفته است

منبع: مـهر