هشدار به مردم غزه برای انتقال به مناطق جنوبی، جنگ روانی است
هشدار به مردم غزه برای انتقال به مناطق جنوبی، جنگ روانی است

وزارت امور داخلی جنبش حماس در غزه اعلام کرد: ضرب الاجل رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان نوار غزه به مناطق جنوبی، با هدف جنگ روانی انجام می شود و از مردم می خواهیم به آن توجه نکنند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از المیادین، دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان ملل ابلاغیه‌ای را از رژیم اشغالگر صهیونیستی برای انتقال تمامی ساکنان شمال نوار غزه به جنوب آن ظرف ۲۴ ساعت آینده دریافت کرده است، تکذیب می‌کند و خاطرنشان می‌کند که چنین شایعاتی در چارچوب جنگ روانی و ارعاب شهروندان فلسطینی قرار دارد.

وزارت امور داخلی جنبش حماس در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای بر لزوم عدم پاسخگویی به هشدار صوتی منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی برای انتقال ساکنان شمالی غزه به جنوب آن طی ۲۴ ساعت، تاکید و خاطرنشان کرد که این رژیم اکنون بر جنگ روانی برای ضربه زدن به جبهه داخلی و آواره کردن شهروندان تمرکز کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه با تاکید بر اینکه تعیین ضرب الاجل برای مردم غزه با هدف انتقال آنها به مناطق جنوبی، تبلیغات نادرست و جنگ روانی است، از شهروندان خواست تا نسبت به آن بی توجهی کنند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی به سازمان ملل اطلاع داده است که ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به مناطق جنوبی غزه نقل مکن کنند.

با این حال، خبرنگار المیادین تأیید کرد که «هیچ اطلاعیه رسمی از سوی سازمان ملل در مورد حرکت ساکنان شمال نوار غزه به جنوب آن دریافت نشده است».

به نوشته وب سایت آمریکایی «اکسیوس»، این پیام صوتی- در صورت تأیید – ممکن است نشان دهنده این باشد که «ارتش اسرائیل برای عملیات زمینی قریب الوقوع در غزه آماده می شود».

سازمان ملل متحد امروز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۲۳ هزار فلسطینی در نتیجه بمباران شدید رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته مجبور به ترک خانه‌های خود در نوار غزه شدند.

منبع: مـهر