کریم بنزما از دلایل انتخاب الاتحاد می‌گوید؛ می‌خواستم بخشی از رشد فوتبال عربستان باشم/ در مکّه احساس پاکی دارم
کریم بنزما از دلایل انتخاب الاتحاد می‌گوید؛ می‌خواستم بخشی از رشد فوتبال عربستان باشم/ در مکّه احساس پاکی دارم

کریم بنزما ستاره فرانسوی پیشین رئال‌مادرید در مصاحبه اخیرش از دلایل انتخاب الاتحاد و کشور عربستان برای ادامه فوتبالش گفته است

به گزارش زیرنویس، کریم بنزما ستاره فرانسوی پیشین رئال‌مادرید در مصاحبه‌ای که با سایت رسمی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی داشته از دلایلی که باعث شد تابستان گذشته رئال‌مادرید را ترک کند و به الاتحاد برود، صحبت کرده است. بنزما همچنین در این مصاحبه توضیح داده که ماه‌های نخست حضور در عربستان برای او چگونه سپری شده و برای یک قهرمانی جدید چه کسی دارد.

می‌خواهم به رشد فوتبال عربستان کمک کنم

بنزما درباره ترک رئال‌مادرید گفت: «هرکاری بود با رئال‌مادرید انجام دادم و قهرمان شدم، فکر می‌کرد زمان خوبی برای یک چالش جدید است. برای مدت طولانی و حتی قبل از فوتبال هم می‌خواستم به اینجا (عربستان) بیایم. زمانی که پروژه فوتبال در عربستان‌سعودی شروع شد، از هر نظر بزرگ به نظر می‌رسید. من می‌خواستم بخشی از این داستان باشم و به رشد فوتبال عربستان کمک کنم. این‌ها دلایلی بودند که به اینجا آمدم.»

سفر به کشور مسلمان و مکّه

بنزما در ادامه درباره تأثیر کشور اسلامی و سفر به مکّه در انتخابش گفت: «اما این کشور، یک کشور مسلمان است و وقتی به آنجا (مکّه) سفر می‌کنید در حقیقت هستید. در حقایقی برای یک مسلمان. شما احساس خوب و پاکی دارید. این استثنایی است. چیزی که آرزو می‌کنم این است که روزی هر مسلمانی بتواند به آنجا برود. حقیقت همینجاست. این خیلی خوب است. درون و بیرون زمین احساس خوبی دارم. اینطور احساس می‌کنم.»

کریم بنزما

استقبال پرشور

ستاره فرانسوی از استقبالی که در سرزمین حجاز از او شده هم صحبت می‌کند. بنزما در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «این کشور با آغوش باز از من استقبال کرد. من عشق مردم اینجا را احساس می‌کنم و بدیهی است که این به من احساس خوشبختی می‌دهد. سعی می‌کنم این عشق را در زمین بازی به آن‌ها برگردانم. شور و و اشتیاق زیادی در اینجا وجود دارد و من از سطح آن راضی هستم. واقعاً از سطح لیگ عربستان‌سعودی شگفت‌زده شده‌ام، چرا که در اروپا ما بیننده بازی‌های فوتبال اینجا نیستیم. اما اکنون به دلیل نام‌های بزرگی که با باشگاه‌های عربستانی قرارداد بسته‌اند، بیشتر و بیشتر می‌بینیم.»

قهرمانی

الاتحاد مدافع عنوان قهرمانی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی است و طبیعی است که کریم بنزما هم با ببرها به دنبال جامی جدید باشد. بنزما در مورد الاتحاد و حضورش در ترکیب این تیم هم گفت: «ما فصل را خوب شروع کردیم. تیم نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده و این خوب است. الاتحاد تقویت شده و ما عملکرد خوبی داشته‌ایم. با میل به پیروزی همه خوب کار می‌کنیم.»

بنزما در ادامه با اشاره به مصدومیتش گفت: «احساس خوبی دارم. بهتر و بهتر می‌شوم. مصدومیت کوچکی داشتم، اما الان احساس خوبی دارم و با ۱۰۰ درصد توانم تمرین می‌کنم. می‌خوایم بازی‌ام را بهبود ببخشم. در بازی اخیر احساس خوبی داشتم، چرا که هم بازی کردم و هم به تیم کمک شد. کم‌کم سطح تیم و سطح خودم در حال رشد است. مهم‌ترین چیز برای من کسب جام قهرمانی در پایان فصل خواهد بود.»

 

کریم بنزما

منبع: خبـر ورزشی