به گزارش زیرنویس به نقل از ایندیپندنت، وزارت معادن و پترولیم طالبان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که قرارداد پروژه سیمان جبل‌السراج را با قطری‌ها امضا کرده است. براساس این خبر؛ شرکت‌های عوفی بهرام، الفلاح العالمی و مجموبه المهام الدولی قطر، بیش از ۲۲۰ میلیون دلار در پروژه […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از ایندیپندنت، وزارت معادن و پترولیم طالبان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که قرارداد پروژه سیمان جبل‌السراج را با قطری‌ها امضا کرده است.

براساس این خبر؛ شرکت‌های عوفی بهرام، الفلاح العالمی و مجموبه المهام الدولی قطر، بیش از ۲۲۰ میلیون دلار در پروژه سیمان افغانستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

در بیانیه وزارتخانه معادن و پترولیم طالبان آمده است که شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم طالبان، گفته است که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان به گونه معیاری تولید و برای پنج هزار نفر به‌طور مستقیم زمینه کار فراهم خواهد شد.

در این بیانیه گفته شده که مسئول شرکت المهام الدولی قطر سرمایه‌گذاری در پروژه سمنت جبل‌السراج را در راستای اشتغال‌زایی و توسعه در افغانستان مهم دانسته است.

وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت که شهاب‌الدین دلاور در مراسم عقد قرارداد پروژه جبل‌السراج، اطلاعاتی درباره پروژه‌های سیمان استان‌های قندهار و هرات، نفت و گاز هرات، طلای بدخشان و زمرد پنجشیر ارائه و بر بهره‌برداری از این منابع زیرزمینی ارائه کرده است.

کارخانه تولید سیمان جبل‌السراج از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ خورشیدی غیرفعال بود و حکومت پیشین افغانستان توانست با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلار، این کارخانه را بازسازی کند، اما پس از مدتی این کارخانه دوباره تعطیل شد.

منبع: مـهر