پس از پیروزی یک برصفر پرسپولیس مقابل گل گهرسیرجان و مراسم جشن قهرمانی سوپرجام، یحیی گل محمدی به دلیل مشکلات مالی و اختلافاتی که با مدیریت باشگاه در این خصوص دارد در تمرینات این تیم تا امروز شرکت نکرده است. حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در این رابطه به زیرنویس می‌گوید: من اطلاعی از دعوای […]

پس از پیروزی یک برصفر پرسپولیس مقابل گل گهرسیرجان و مراسم جشن قهرمانی سوپرجام، یحیی گل محمدی به دلیل مشکلات مالی و اختلافاتی که با مدیریت باشگاه در این خصوص دارد در تمرینات این تیم تا امروز شرکت نکرده است.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در این رابطه به زیرنویس می‌گوید: من اطلاعی از دعوای اخیر رضا درویش و یحیی گل محمدی ندارم و به صورت دقیق نمی‌دانم ماجرا چیست؟ با این وجود معتقدم حتی اگر یک ” واو” هم در قرارداد سرمربی به عنوان آپشن آمده باشد باید پرداخت شود. البته من شکی ندارم یحیی گل محمدی قرار نیست هیچ جایی برود و از پرسپولیس جدا شود. این مسائل هم به زودی حل می‌شود و او سر تمرینات حاضر خواهد شد.

او درادامه بابت مصدومیت یاسین سلمانی ابراز تأسف کرده و خاطرنشان می‌کند: یاسین سلمانی به اعتقاد من از تیم امید و بازی‌های آسیایی هانگژو ضربه خورد. او سفر طولانی داشت و نتوانست به خوبی ریکاوری کند و متأسفانه رباط صلیبی پاره کرد. پس از مدت‌ها یک هافبک جوان و تکنیکی توجه من و طرفداران پرسپولیس را با تکنیک و هوش خودش جلب کرده بود اما این مصدومیت نابه هنگام پیش آمد. امیدوارم یاسین سلمانی پس از عمل جراحی با روحیه ای بالا و عزمی راسخ برگردد و دوباره در پرسپولیس بدرخشد. او آینده فوتبال ایران است و استعداد زیادی دارد.

از کاپیتان اسبق پرسپولیس در خصوص دوران بازی و مصدوم نشدن خودش در آن دوران می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: یک نکته ای بگویم که شاید خنده دار باشد. من در دوران بازی اصلا مصدوم نشدم اما بعد از دوران فوتبال حرفه ای و بازنشستگی در بازی پیشکسوتان مینسک زانو پاره کردم! به هر حال یک فوتبالیست خودش باید مراقب سلامتی اش باشد. من یک بازیکن خوش تمرین بودم و هرگز تمرینات بدنسازی پیش فصل را از دست نمی‌دادم. در طول فصل هم سعی می‌کردم خوب تمرین و استراحت کنم. شاید به همین دلیل هم تا ۳۵ سالگی توانستم در سطح بالای ملی و پرسپولیس بازی کنم. بعد از آن هم از تیم‌های شهرستانی پیشنهاد داشتم ولی ترجیح دادم با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کنم.

حمید درخشان: یحیی هیچ جایی نمی رود، شک نکنید/ بازیکنی که بازی ملی ندارد بالای ۱۰۰ میلیارد قرارداد بسته

حمید درخشان اشاره ای هم به کسر یک امتیاز از پرسپولیس و قانون سقف قرارداد کرده و یادآور می‌شود: این قانون سقف قرارداد به اعتقاد من در فوتبال ایران عملی نیست. راه‌های دور زدن بسیاری دارد و من شنیدم یک بازیکن معمولی که به اندازه انگشتان یک دست بازی ملی ندارد بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برای دو فصل قرارداد بسته است! درواقع این سقف قرارداد و محدودیت باعث شد که نه تنها هزینه فوتبال کاهش پیدا نکند بلکه افزایش بی رویه ای هم داشته باشد. من نمی‌گویم فوتبالیست‌ها پول نگیرند اما با این قیمت‌ها اگر مثلا ناصرمحمدخانی الان بازی می‌کرد ۱۰۰۰ میلیارد تومان قیمت داشت! به نظرم این قانون بیشتر از اینکه کمکی کند، پرداخت‌های زیرمیزی، یواشکی، دلاری یا آپارتمان ترکیه را وارد این فوتبال کرده است.

پرسپولیس با گلزنی شهاب زاهدی موفق به پیروزی مقابل گل گهرسیرجان شد درحالی که حمید درخشان می‌گوید: شهاب زاهدی گل زد و این باعث خوشحالی است اما او باید در هر بازی گل بزند. زدن یک گل در ۵ بازی آمارخوبی برای مهاجم پرسپولیس نیست. من معتقدم پرسپولیس هنوز کمبود یک مهاجم نوک را احساس می‌کند و خط حمله این تیم برای موفقیت به ویژه در آسیا باید ترمیم شود. البته ناگفته نماند دروازه بان، خط دفاع و هافبک پرسپولیس فوق العاده است و همه در سطح ملی هستند اما خط حمله با سه خطوط دیگر بالانس نیست.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران بار دیگر از شکست تیم امید کشورمان برابر هنگ کنگ انتقاد کرده و تصریح می‌کند: تیم ملی امید کشورمان به نظر من قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو، در گروه دوم مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال غرب آسیا باخت. جایی که دقیقه ۹۷ گل تساوی را به فلسطین زدیم و حسابی خوشحالی کردیم! ما آن روز باید روزی را می‌دیدیم که به هنگ کنگ ببازیم و حالا باید نگران بازی با تیم فوتبال افغانستان هم باشیم. چرا؟ به این خاطر که انتخاب‌های فوتبال ما بر اساس ضابطه نیست و رابطه حرف اول و آخر آن را می‌زند.

منبع: خبـر ورزشی