به گزارش زیرنویس، حنان حاج محمودی گفت: با تغییراتی که در ساختار سازمان ایجاد گردید و اولویتی که به بحث خرید راهبردی خدمات داده شد این اداره کل از خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرده است. وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند با پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت در حوزه‌های پیشگیری، درمان […]

به گزارش زیرنویس، حنان حاج محمودی گفت: با تغییراتی که در ساختار سازمان ایجاد گردید و اولویتی که به بحث خرید راهبردی خدمات داده شد این اداره کل از خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند با پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت در حوزه‌های پیشگیری، درمان و خدمات تشخیصی، نحوه ارائه آنها را مطابق استانداردهای اعلامی وزارت بهداشت هدایت کنند، افزود: خرید راهبردی سازمان‌های بیمه گر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مردم و افزایش دسترسی آنها به خدمات شده و از سوی دیگر تقاضاهای القایی را کاهش دهد.

حاج محمودی ادامه داد: موضوعی که در این اداره کل پیگیری می‌شود پوشش خدمات جدید و بازنگری خدمات تحت پوشش بیمه است که پیشنهادات لازم در این خصوص به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارائه می‌گردد. این موارد با رویکرد کاهش قیمت خدمات و رساندن خدمات به دست بیمه شده واقعی طراحی می‌شود.

وی در خصوص خدمات دارویار گفت: خدمات دارویار یا بسته صعب العلاج پیش از این در سامانه‌های سازمان پیاده سازی گردیده و نکته‌ای که اکنون در حال پیگیری است، مربوط به پوشش داروهای خوراکی بیماران دیابتی است.

حاج محمودی افزود: با توجه به عوارضی که عدم کنترل قندخون برای بیماران دیابتی ایجاد می‌کند، همچون مشکلات عروقی، آسیب‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و پای دیابتی، در صورتی که این خدمات منجر به کنترل درمان دیابت شود به نوعی خدمات پیشگیرانه نیز محسوب می‌شود.

وی گفت: مواردی پیش می‌آید که پزشکان دارویی را تجویز می‌کنند که بیمه شدگان در پرداخت هزینه‌های آن با مشکل مواجه هستند. بنابراین ممکن است از پزشک بخواهند آن دارو را برای آنها تجویز نکند. لذا شورای عالی بیمه در یک بازنگری در بسته خدمات بیماران دیابتی مقرر کرد تا در یک فراخوان از شرکت‌های دارویی، قیمت‌های این داروها کاهش یابد و این داروها با همکاری وزارت بهداشت، به دست مصرف کننده نهایی در مراکز بهداشتی درمانی رسانده شود.

منبع: مـهر