جنگ غزه بازار‌های جهانی را تهدید می‌کند
جنگ غزه بازار‌های جهانی را تهدید می‌کند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه به تازگی هشدار داد که جنگ کنونی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها تهدیدی برای اقتصاد جهانی است. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن نیز نگرانی خود را از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین ابراز کرد. الجزیزه گزارش داد که هشدار این دو وزیر در کشور مغرب […]

- جنگ غزه بازار‌های جهانی را تهدید می‌کند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه به تازگی هشدار داد که جنگ کنونی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن نیز نگرانی خود را از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین ابراز کرد.

الجزیزه گزارش داد که هشدار این دو وزیر در کشور مغرب در حاشیه نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و پس از افزایش بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

وزیر اقتصاد فرانسه گفت که خطر گسترش درگیری اسرائیل و فلسطینیان به کل منطقه است و این خطر یک خطر اساسی برای اقتصاد جهانی است و پیامدهای درگیری در خاورمیانه بر رشد و قیمت انرژی در جهان سنگین خواهد بود.

وزیر دارایی ژاپن نیز  گفت که بسیاری از شرکت کنندگان در نشست سران مالی  گروه هفت در مراکش نگرانی خود را از تشدید درگیری بین اسرائیل و مقاومت فلسطین ابراز کردند.

گفتنی است که پیش از این، کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول، جنگ در خاورمیانه را «ابر جدیدی در افقی نه چندان روشن برای اقتصاد جهانی» دانست.

وی افزود: ما از نزدیک در حال بررسی چگونگی پیشرفت این تحولات و تأثیر آن بر اوضاع به ویژه بازارهای نفت هستیم.

این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها از زمان آغاز آن در روز شنبه تاثیری مستقیم بر جریان نفت نداشته است، اما انتظارات در مورد تهدید بالقوه برای جریان عرضه نفت وجود دارد، اگرچه در حال حاضر هنوز محدود است.

پیر اولیویه گورینشا، مدیر بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول نیز گفت: تاثیر جنگ بین اسرائیل و مقاومت فلسطین به دلیل قیمت بالای نفت و عدم ثبات سیاسی بر اقتصاد منطقه و فراتر از آن یک واقعیت خواهد بود.

منبع: اطلاعات انلاین