به گزارش زیرنویس به نقل از برخی رسانه‌های عربی، یک منبع آگاه با افشای تحرکات پشت پرده جاری علیه مردم بی‌دفاع غزه از طرح شوم نابودی نوار غزه توسط آمریکا و اسرائیل با متحدان منطقه‌ای خود خبر داد. بر پایه این گزاش، یک مقام آگاه از جزئیات توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال […]

به گزارش زیرنویس به نقل از برخی رسانه‌های عربی، یک منبع آگاه با افشای تحرکات پشت پرده جاری علیه مردم بی‌دفاع غزه از طرح شوم نابودی نوار غزه توسط آمریکا و اسرائیل با متحدان منطقه‌ای خود خبر داد.

بر پایه این گزاش، یک مقام آگاه از جزئیات توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال اجباری یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی با هدف نابودی نوار غزه خبر داد.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عیناً به کار برده افزوده که طرح آمریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

به گفته این مقام آگاه، نیم میلیون از ساکنان غزه به عربستان منتقل می‌شوند و مابقی میان دیگر کشورها توزیع می‌شوند، این در حالی ست که همه این کشورها تا کنون با این طرح مخالفت کرده‌اند و این حتی شامل قطر که برای میزبانی ۵۰۰ فلسطینی ابراز آمادگی کرده هم می‌شود.

این مقام افزوده که بلینکن تهدید کرده که در صورت مخالفت کشورهای عربی با این طرح، مسئولیت خسارت‌های انسانی گسترده در نتیجه حمله گسترده اسرائیل و «تخریب خانه‌های غزه بر سر ساکنانش» را متوجه آنها می‌داند.

بر اساس اظهارات این مقام مطلع که با رسانه‌های خبری در میان گذاشته است، اسرائیل حاضر به بررسی هیچ طرحی جز تخلیه کامل غزه نیست و منتظر است که یا بلینکن سران عرب را به این طرح متقاعد کند یا بدون توجه به حجم خسارت‌های انسانی کاملاً غزه را با خاک یکسان کند.

طبق ادعاهای این مقام آگاه، خبرهای جاری در دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد که به کشورهای عربی تا روز شنبه (۱۴ اکتبر) فرصت داده شده که به این پیشنهاد پاسخ دهند و در صورت ادامه مخالفت‌ها عملیات زمینی اسرائیل از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

همچنین در راهروهای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل این خبر به گوش می‌رسد که اسرائیل در نظر دارد اسرای خود را که به دست حماس افتاده‌اند از هم‌اکنون کشته به حساب آورد.

منبع: مـهر